خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

حاکمیت باید حامی بخش خصوصی باشد

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۶۱۶

به بخش خصوصی باید کمک شود و مشوق های لازم برای ایجاد انگیزه در راستای تحرک هر چه بیشتر بخش خصوصی در فضای اقتصادی استان ارایه شود.

 به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به این که حاکمیت باید حامی بخش خصوصی باشد، چرا که حل مشکلات این بخش به تقویت فضای کسب و کار، تولید و ارتقا معیشت مردم خواهد انجامید، گفت: به بخش خصوصی باید کمک شود و مشوق های لازم برای ایجاد انگیزه در راستای تحرک هر چه بیشتر بخش خصوصی در فضای اقتصادی استان ارایه شود.

ربیع فلاح با بیان این که ماموریت اصلی شورای گفتگو، تعامل با بخش خصوصی است و بحمدالله بخش خصوصی حضور خوبی در بخش های مختلف دارد، افزود: برای رفع موانع تولید و رونق کسب و کار باید گام های اساسی و موثر برداشته شود که مازندران در این راستا عملکرد خوبی داشته است و رتبه نخست توزیع بسته حمایتی تولید در کشور را کسب نموده است.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، با بیان اینکه بر اساس بررسی مرکز آمار میانگین فضای کسب و‌کار در استان نسبتا مطلوب است و در سال جاری با کاهش نرخ بیکاری مواجه هستیم و مازندران در شمار ۱۵ استان کشور است که در سال جاری رشد خوبی در توسعه کسب و‌کار داشته است، یاد آور شد: بخش خصوصی باید با توانمند سازی ارتباطات خارجی، فعالیت خود را شتاب دهد.

استاندار، با اشاره به این که راه اندازی پنجره واحد در مازندران، گامی موثر در تسریع فعالیت های بخش خصوصی به شمار می آید، تصریح نمود: با توجه به فعالیت این واحد باید تدابیری اندیشیده شود تا زمان انجام کارها برای سرمایه گذاران بخش های خصوصی کوتاه تر شود.

ربیع فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مقرر شد تا قیمت عرضه مرکبات در شب عید امسال کیلویی 2500 تومان باشد، اظهار داشت: در 3 سال اخیر خصوصا امسال، پیگیری های خوبی در بحث مرکبات و کیوی داشتیم و در سال جاری مدیریت خواهیم نمود تا باغداران متضرر نشوند.

وی از خرید 60 هزار تن پرتقال برای بازار شب عید امسال خبر داد و اعلام کرد: 10 هزار تن کیوی مازندران از طریق یک شرکت نیوزلندی خریداری و صادر خواهد شد.

استاندار با اشاره به این که باید از فروش ارزان مرکبات استان جلوگیری شود و قیمت عادلانه برای این محصول در نظر گرفته شود، گفت: باید تمامی میادین استان فعال شوند و برای خرید شب عید نیز تنظیم و ذخیره سازی لازم صورت گیرد.

فلاح با تاکید بر این که باید سند تولید، توسعه و صادرات ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری تدوین شود، خاطر نشان ساخت: برای تعاونی هایی که در پی خرید کشتی های نوین صیدکیلکا هستند، یارانه و مشوق هایی وجود دارد که می تواند روند کار را تسهیل نماید.

استاندار مازندران در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کمیته خارجی پارلمان اتحادیه اروپا، سند عادی سازی روابط تجاری با ایران را امضا نموده که گامی در جهت تسهیل صادرات به شمار می آید، عنوان کرد: تقلیل سود تسهیلات صادرت به 11 درصد از سوی دولت نیز یک گام مهم در این راستاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز