خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

مدیر حفظ شرایط موجود نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۵۹

تغییرات زیربنایی و بسترسازی لازم طی ۵ ماه گذشته آغاز شده است و بنای ما هم اکنون تغییر و تحول مدیران نیست، فکر کنیم تا پایان دولت فعلی یعنی سه سال و نیم آینده در این مسئولیت هستیم، بنابراین باید مهم‌ترین محورهای کاری خود را برای تنظیم برنامه سازمان تا پایان دولت ظرف یک ماه آینده ارائه دهیم.

ایلنا: رئیس جدید سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: من مدیر حفظ شرایط موجود نیستم. فارغ از مسائل روزمره، بازدید‌ها، نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها، مواردی به عنوان اهداف کمی و کیفی برای سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص خواهد شد که پیگیری‌ این اهداف و دستیابی به آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، شورای معاونین شب گذشته با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس جدید سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمدعلی نجفی رئیس پیشین سازمان و معاونین و مشاورین برگزار شد.

" مسعود سلطانی فر " در این جلسه با قدردانی از دستاوردهای محمدعلی نجفی طی ۵ ماه گذشته، گفت: تلاش ما بر این خواهد بود تا در مسیری که بسترهای آن در ۵ ماه گذشته آماده شده است گام‌های جدی‌تری برداریم و در آینده نیز نیازمند راهنمایی‌های آقای دکتر نجفی هستیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم این توفیق را داشته باشیم که دستاوردهای ۳۵ سال گذشته را به نسل آینده منتقل کنیم و بتوانیم مشکلات موجود را در دولت یازدهم برطرف کنیم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی با اشاره به اینکه در طول ۲۵ سال سابقه مدیریتی، نگاه همه جانبه و گسترده به مسائل و مشکلات مجموعه‌های تحت مدیریت خود داشته است، افزود: با توجه به اینکه مسئولیت‌های مدیریتی مختلفی داشته‌اند از جمله ۱۳ سال به عنوان استاندار و ۷ سال به عنوان معاون استاندار در شش استان کشور خدمت کرده‌ام تا حدود زیادی با وظایف و مسئولیت‌های سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشنا هستم.

معاون رئیس جمهور خود را مدیر توسعه معرفی کرد و اظهار داشت: من مدیر حفظ شرایط موجود نیستم. فارغ از مسائل روزمره، بازدید‌ها، نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها، مواردی به عنوان اهداف کمی و کیفی برای سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص خواهد شد که پیگیری‌ این اهداف و دستیابی به آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سلطانی‌فر تعامل بین سه بخش سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان ارزیابی کرد و گفت: رابطه بین سه بخش سازمان باید به درستی تعریف و سازماندهی شود.

وی با تاکید بر حل ضربتی مشکل اشتغال با توسعه صنایع دستی و گردشگری، یادآور شد: با تلطیف فضا، بازشدن گره‌ها و هماهنگی بین‌بخشی میان دستگاه‌ها، توسعه گردشگری و به دنبال آن ایجاد اشتغال ممکن و درآمد ارزی خوبی از این محل عاید خواهد شد، همچنین احیاء میراثفرهنگی کمک بزرگی به جذب گردشگری و توسعه فرهنگی کشور خواهد کرد.

بنای ما هم اکنون تغییر و تحول مدیران نیست

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه اساس کار حفظ شرایط موجود نیست، ادامه داد: تغییرات زیربنایی و بسترسازی لازم طی ۵ ماه گذشته آغاز شده است و بنای ما هم اکنون تغییر و تحول مدیران نیست، فکر کنیم تا پایان دولت فعلی یعنی سه سال و نیم آینده در این مسئولیت هستیم، بنابراین باید مهم‌ترین محورهای کاری خود را برای تنظیم برنامه سازمان تا پایان دولت ظرف یک ماه آینده ارائه دهیم.

معاون رئیس جمهور تغییر نگاه مدیریتی نسبت به ۸ سال گذشته را مهم ارزیابی کرد و افزود: سازمان میراثفرهنگی سرگذشت بدی داشته است که این دستگاه را با صدمات جبران ناپذیری در حوزه وظایف، نیروی انسانی و ساختار مجموعه مواجه کرده است.

رئیس سازمان میراثفرهنگی تغییر مدل مدیریتی سازمان مبتنی بر استفاده از بخش خصوصی در هر سه حوزه سازمان را به طور گسترده مورد تاکید قرار داد و گفت: بدون حضور مردم و سمن‌ها NGO) ‌ها) با توجه به محدودیت منابع در سه حوزه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توفیقی نخواهیم داشت.

سلطانی فر گفت: تقویت جایگاه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فرآیند توسعه و تصمیم‌گیری‌های دولت باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در تمامی معاونت‎‌ها و حوزه‌های کاری سازمان استفاده از نیروهای توانمند و نیروی انسانی مراکز علمی و تحقیقاتی و کار‌شناسان مجرب فرهنگی و تاریخی مورد نظر است، گفت: ارتباطات خوبی که سازمان میراثفرهنگی در دوره جدید با خارج از سازمان و با مجامع بین‌المللی برقرار کرده درحد مطلوبی بوده است و باید این فعالیت‌ها گسترش یافته و استمرار داشته باشد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور دولت یازدهم در ارتباط با حوزه کاری سازمان میراثفرهنگی و پرداختن به اقدام ضربتی در خصوص ایجاد اشتغال و ارزآوری، گفت: معاونین و مشاوران سازمان میراثفرهنگی باید ظرف مدت ۲ هفته آینده طرح‌ها و برنامه‌های خود را در ارتباط با طرح ضربتی ایجاد اشتغال ارائه کنند.

سلطانی فر افزود: پایش وضعیت موجود و برنامه‌ریزی برای اقدامات آینده از دیگر مسائلی است که معاونین و مدیران سازمان باید در دستور کار خود قرار دهند، ارزش میراثفرهنگی موجود کشور از ارزش مادی تمام ذخایر نفت و گاز بیشتر است به شرطی که امکانات لازم فراهم و برای بهره برداری فرهنگی آماده شود، حفظ هویت ملی و احیاء ارزش‌های ملی در گرو احیاء میراثفرهنگی است.

رفتنم تاثیری در پیگیری امور ندارد

معاون رئیس جمهور ناهماهنگی بین‌بخشی را یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های یک مجموعه دانست و یادآور شد: نگاه جزیره‌ای نباید در سازمان میراثفرهنگی حاکم باشد چراکه اگر ما توان هماهنگی در داخل مجموعه را نداشته باشیم در هماهنگی و همکاری با بیرون از سازمان دچار مشکل خواهیم شد.

محمدعلی نجفی رییس پیشین سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابتدای جلسه شورای معاونین سازمان با خرسندی از انتخاب مسعود سلطانی فر به ریاست سازمان اظهار امیدواری کرد که حضور وی در این سمت فصل جدیدی از رشد و تعالی سازمان را رقم بزند.

نجفی با قدردانی از تلاش‌های همکاران خود طی ۵ ماه گذشته گفت: امیدوارم همه همکاران از مدیریت آقای سلطانی فر بهره‌مند شوند و با همفکری و همکاری صمیمانه موجبات ارتقای جایگاه سازمان را فراهم آورند.

نجفی افزود: در این مدت همکارانی برای ساماندهی امور سازمان انتخاب کردم که در شایستگی آن‌ها کمترین تردیدی وجود ندارد و همه ایشان برای خدمت در نظام جمهوری اسلامی و اعتلای جایگاه سازمان میراثفرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و مطمئنم که رفتن من تاثیری در پیگیری امور سازمان نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز