خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران، در جلسه شورای اداری استان؛

تفاهمات سازنده ای بین مازندران و آستراخان به امضاء رسیده است / موانع حضور بخش خصوصی برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۲۹

بزرگ ترین رویداد ورزشی کارگری کشور با شرکت ۲۰۰۰ ورزشکار زن و مرد در ۱۵ شهرستان، هفتم اسفند ماه امسال در مازندران رقم می خورد.

استاندار مازندران گفت: تلاش در حوزه اجتماعی باید تا ساماندهی کامل ناهنجاری های جامعه تداوم یابد.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان که با حضور مرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، مباحثاجتماعی را دامنه دار و پیچیده عنوان کرد و با اشاره به این که کار در این حوزه نیازمند تلاش ها ی گسترده، علمی و پیگیری است، یاد آور شد: تلاش در حوزه اجتماعی باید تا ساماندهی کامل ناهنجاری های جامعه تداوم یابد.

وی با اشاره به این که در سال ۹۳ شاهد رویدادهای مهم اجتماعی فرهنگی در استان بوده ایم، بیان داشت: برگزاری این رویدادها در فضای جامعه و حفظ نشاط اجتماعی بسیار مهم و تعیین کننده است.

استاندار با اعلام این که بزرگ ترین رویداد ورزشی کارگری کشور با شرکت ۲۰۰۰ ورزشکار زن و مرد در ۱۵ شهرستان، هفتم اسفند ماه امسال در مازندران رقم می خورد، تصریح کرد: مازندران با توجه به ظرفیت و توانمندی های ورزشی فرهنگی که در خود داشت، توانست میزبانی این دوره را به خود اختصاص دهد.

رییس شورای اداری استان، برگزاری همایش تاریخ محلی مازندران در اسفند ماه امسال را یک اقدام با ارزش فرهنگی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: لازم است ارزش های نهفته در تاریخ محلی مازندران به جوانان شناسانده شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که میزان بارندگی در مازندران نسبت به سال ۹۱،۶۰ درصد کاهش داشته است، اذعان نمود: اقتصاد کشاورزی از مهم ترین مباحثتوسعه ای مازندران است و دستگاه های مسوول باید پیش آگاهی های لازم را برای مردم در این راستا ایجاد نمایند.

فلاح با بیان اینکه رسانه‌های استان در راستای آگاهی بخشی به مردم در حوزه کشت برنج و مدیریت آب کمک نمایند، افزود: جلسه ستاد بحران کمبود آب مازندران، طی روزهای آینده در استان برگزار می‌شود.

وی به فعالیت دائمی ستاد ساماندهی خدمات سفر استان اشاره کرد و ضمن تاکید بر حفظ آمادگی بخش های مختلف مسوول در این ستاد در طول سال، یاد آور شد: در حوزه سواحل نیز آن چه تاکنون در استان اتفاق افتاده گرچه مطلوب است، لیکن با اهداف و برنامه های پیش بینی شده فاصله دارد و در جهت دست یابی به طرح های نمونه دریا در مازندران پیگیری های جدی در حال انجام است.

استاندار افزود: کاهش ۵۲ درصدی غریق، دست آوردی ارزشمند در این حوزه محسوب می شود، لیکن باید به گونه ی برنامه ریزی و تلاش شود تا غریقی در دریا نداشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان، به برگزاری اجلاس اقتصاد مقاومتی در چارچوب روابط منطقه ای با حضور استانداران و سفرای ایران در کشورهای همسایه در هفته جاری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امروز در دولت تدبیر و امید، تحولات با تحول در بخش اقتصادی رقم می خورد و در این راستا باید با عبور از دیوان سالاری، ضمن رعایت قانون و برنامه ریزی درست و اصولی، زمینه شکوفایی بخش اقتصادی را فراهم آورد.

رییس شورای اداری استان، در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر هیات اقتصادی مازندران به استان آستراخان روسیه اشاره کرد و گفت: در این سفر تفاهمات سازنده ای بین مسوولان دو استان برای توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی و ورزشی صورت گرفته است و توانمندی بخش خصوصی مازندران به نمایش گذاشته شده است.

فلاح با بیان این که آستراخان، دروازه ورودی به کشور پرجمعیت و یک بازار مصرفی پرارزش است، تصریح کرد: باید با اجرایی کردن دقیق تفاهمنامه های این سفر و تحقق همه تصمیمات گرفته شده، از ظرفیت اقتصادی حاصل از توسعه مناسبات دو کشور به نحو مطلوب بهره گیری نمود.

وی با تاکید بر این که باید دستگاه های دولتی به عنوان سیاست گذار و پشتیبان بخش های خصوصی وارد میدان شوند، افزود: زمینه های فعالیت برای بخش خصوصی در بازار های هدف باید فراهم گردد و تنگناها و موانع با تلاش و اهتمام بیشتر برطرف گردد.

استاندار مازندران با اشاره به این که می توان از تجارب تجار فعال ایرانی حاضر در آن کشور در جهت استفاده از این بازار بزرگ و آماده بهره برد، گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی و صدور کالاهای استان از جمله گوشت مرغ، محصولات کشاورزی، مرکبات و خدمات فنی مهندسی به این کشور، به شکوفایی اقتصادی استان کمک خواهد نمود.

وی با اعلام این که تفاهمنامه هایی برای راه اندازی پرواز ساری به آستراخان در این سفر امضاء شده است که در اردیبهشت ماه سال آینده نهایی خواهد شد، بیان داشت: باید شرایط حضور فعالان اقتصادی استان را در آن جا فراهم نماییم و در این راستا، قراردادهای حقوقی تسهیل کننده روابط فی مابین را آماده کنیم.

فلاح با تاکید بر تسریع در ساخت سرای تجاری مازندران در آستراخان، تصریح کرد: تجار ایرانی مقیم آستراخان نیز از این اقدام برای پیشرفت‌های اقتصادی استان استقبال کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز