خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

ترویج آبزی مصرفی اشتغال و امنیت غذایی را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۳۵

افزایش و توسعه مصرف آبزیان علاوه ‌بر کمک به ایجاد جامعه شاداب، بستری مناسب برای تولید، اشتغال و امنیت غذایی در کشور است.

فرماندار مرکز استان گفت: افزایش و توسعه مصرف آبزیان علاوه ‌بر کمک به ایجاد جامعه شاداب، بستری مناسب برای تولید، اشتغال و امنیت غذایی در کشور است.

به گزارش ایلنا از ساری، جواد واحدی فرماندار مرکز استان در راستای برگزاری گارگاه آموزشی طبخ آبزیان که با همکاری امور بانوان فرمانداری و شیلات و فنی حرفه ایی ساری برای بانوان شاغل در ادارات صورت گرفت، خاطر نشان کرد: ترویج آبزی مصرفی نقش مهمی در امنیت غذایی از حیثایجاد جامعه ای سالم وبانشاط را داراست.

فرماندار بنابر اظهارات کارشناسان بهداشتی درافزایش ناراحتی‌های قلبی و عروقی در کشور به دلیل تغذیه نامناسب و مصرف بیش از حد گوشت قرمز اشاره کرد و ابراز داشت: مصرف آبزیان که می‌تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از این عارضه موثر باشد باهمین هدف که مصرف آبزیان به چه میزان در سلامت انسان مؤثراست بایدتلاش کنیم تاآبزیان جایگاه خودرادرسبدغذایی خانوار ایرانی بیابد و سرانه مصرف ایرانی درحدجهانی شود.

فاطمه رحیمی مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان ساری هدف از برگزاری گارگاه آموزشی طبخ آبزیان را طرح توسعه فرهنگ غذاهای پخته شده از آبزیان در راستای غذای سالم و سلامتی جسم اعلام کرد.

رحیمی افزایش سرانه مصرف آبزیان را شادابی افراد جامعه و کاهش بیماری ها عنوان کرد و گفت: باید تلاش گردد تا خانواده ها با روش های مختلف طبخ آبزیان و اهمیت آن در سلامت جسم و جان آشنا شده و آبزیان(ماهی و میگو) در سبد اصلی غذایی خانواده به عنوان غذای ضروری در نظر گرفته شود.

وی خواستار برگزاری بیشتر چنین کارگاه ها آموزشی غذایی در راستای تغذیه سالم برای خانواده ها توسط ادارات شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز