خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

تولید بیش از ۱۶هزار تن تخم مرغ در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۴۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بالغ بر ۱۶هزار تن تخم مرغ در سال گذشته در استان مازندران خبر داد.

حسین نگهدار، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: یکی از محصولات تولیدی صنعت طیور استان مازندران، تخم مرغ بوده که با احتساب تولید صنعتی و سایر ماکیان در سال گذشته بالغ بر ۱۶۵۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید شد.

به گزارش ایلنا، او با بیان اینکه تخم مرغ با داشتن اکثر ویتامین ها، بخصوص تمام اسیدهای آمینه ضروری، بالاترین ارزش بیولوژیکی پروتئین را داشته و نسبت به سایر مواد پروتئینی حیوانی، حاوی کاملترین پروتئین با بالاترین قابلیت جذب می باشد تصریح نمود: دسترسی و نگهداری آسانتر، قابلیت پخت و پز سریع، قیمت مناسب و تنوع مواد غذایی مختلف محتوی آن، باعثافزایش روز افزون مصرف آن در خانوارها و صنایع شیرینی پزی و… شده است.

نگهدار با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه مصرف تخم مرغ در کشور، ۱۹۰ عدد است افزود: این در حالیست که سرانه مصرف تخم مرغ در کشور های در حال توسعه یافته بالغ بر ۳۰۰ عدد است.

وی خاطر نشان ساخت امروزه ثابت شده که کلسترول تخم مرغ نقشی در افزایش کلسترول خون و بیماری های قلبی و عروقی ندارد، از این رو از سال ۲۰۰۳ به بعد، شعار «هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز» توسط بسیاری از کشورهای توسعه یافته و کمیسیون بین المللی تخم مرغ گسترش یافته و روز ۹ اکتبر برابر با ۱۷ مهر بعنوان روز جهانی تخم مرغ تعیین و نامگذاری شد.

نگهدار در پایان مصرف تخم مرغ را بیشتر در زنان باردار و شیر ده، کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و کلیه بزرگسالان سالم و نیز در دوران بیماری توصیه نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز