خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان مطرح کرد:

کشت گیاهان آبدوست خطری جدی برای سفره‌های آب زیرزمینی

کد خبر : ۶۱۷۲۴۰

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: ورود افراد غیربومی و کشت گیاهان آبدوست سبب افت شدید سفره های آب زیرزمینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در لرستان، رضا میرزایی در خصوص ورود افراد غیر بومی به استان و کاشت محصولات آبدوست توسط آنها اظهار داشت : طی چند سال اخیر تعدادی افراد سودجو تحت عنوان کشاورزان غیر بومی از استان‌های همجوار به لرستان هجوم‌آورده و با اجاره اراضی کشاورزی و منابع آبی، اقدام به کاشت محصولات آبدوست به ویژه هندوانه ،سیب زمینی و چغندر می کنند.

میرزایی افزود: این وضعیت باعث اضافه برداشت و تخلیه آب زیرزمینی سفره‌ها شده و تبعات منفی آن در سال‌های آینده باعث افت شدید سطح آب، بیلان منفی دشت ها و در نتیجه وقوع پدیده فرونشست و خسارات جبران ناپذیر به منابع آب و خاک استان می شود.

وی با بیان اینکه تا فرصت باقی است، همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و امنیتی کمک کنند تا جلوی اینگونه افراد سودجو به استان گرفته و با آنها برخورد شود، اظهار داشت: عملکرد این افراد در سال‌های گذشته در استان‌های همجوار از جمله در همدان و اصفهان باعث تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست زمین در دشت‌ها شده و حالا به لرستان هجوم آورده اند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در ادامه با بیان اینکه آب بر همه بخش‌های اقتصادی تاثیرگذاراست و ما بایستی با مصرف درست، از آن حفاظت و صیانت کنیم، افزود: آب وخاک متعلق به نسل آینده است و نباید به خاطر سودهای مقطعی وزود گذر به افراد منفعت طلب غیر بومی اجازه داد تا همه بضاعت ما را در آینده  با چالش مواجه کنند.

میرزایی تصریح کرد: به همه کشاورزان عزیز لرستانی اعلام می‌کنیم، ضمن رعایت حق آبه ها، از اجازه دادن زمین و آب به اینگونه افراد غیر بومی و سودجو برای کشت محصولات آبدوست جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز