خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان خبر داد ؛

احتمال خشک شدن رودخانه کشکان در سال 97

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۶۵

مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان از احتمال خشک شدن رودخانه کشکان و وقوع یک فاجعه زیست‌محیطی در سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، رضا میرزایی اظهار داشت: ۵۶ درصد حجم مخزن سد ایوشان خالی است و در فصل بهار به لحاظ روند کاهشی بارش ها و افزایش درجه حرارت و شدت تبخیر، جبران کمبود آب این سد غیر ممکن است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه سد ایوشان برای رهاسازی بخش کشاورزی در تابستان ۹۷ برای پایین دست ذخیره آبی ندارد، افزود: با توجه به کاهش شدید آبدهی رودخانه کشکان و سرشاخه‌های آن و همچنین خالی بودن بیشتر حجم مخزن سد ایوشان و نداشتن ذخیره‌ای برای رهاسازی، رودخانه کشکان ظرفیت کشت دوم و کاشت محصولات آبدوست در سال ۹۷ را ندارد.

این کارشناس حوزه آب کشور تصریح کرد: در مرداد و شهریورماه  ۹۷ خشک شدن رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر محتمل است، که کشاورزان جهت جلوگیری از خسارات احتمالی و فاجعه زیست محیطی از کشت دوم در فصول بهار و تابستان خودداری کنند.

رضا میرزایی هشدار داد: تنها راه جلوگیری از خشک شدن رودخانه کشکان و ممانعت از وقوع فاجعه زیست‌محیطی در این رودخانه در تابستان ۹۷، جلوگیری از کشت محصولات آبدوست در بیرانشهر، خرم آباد، شاهیوند، دوره و ویسیان است.

 

انتهای پیام/
حجت الله شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز