خبرگزاری کار ایران

رضا میرزایی تاکیدکرد:

مدیریت آب و گذر از بحران در شرایط فعلی نیاز به بسیج عمومی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۱۸۲

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: مدیریت آب و گذر از بحران در شرایط فعلی نیاز به یک بسیج عمومی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، رضا میرزایی اظهار داشت: براساس آمار شبکه باران سنجی شرکت آب منطقه ای،  میزان بارش‌ها در سال آبی جاری (۹۶-۹۷) تاکنون معادل ۲۶۱ میلی‌متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۷ درصد کاهش و نسبت به میانگین آمار بلند مدت (۶۰ ساله) حدود ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: کاهش بارندگی‌ها، منابع آبی استان اعم از سطحی و زیرزمینی را به شدت تحت تاثیر قرار داده، به طوری که در همه رودخانه ها، چشمه ها، سراب ها و منابع آب زیرزمینی کاهش آبدهی داریم.

این کارشناس آب با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد حجم مخازن سدهای لرستان خالی ست، درباره وضعیت تامین آب شرب شهرهای لرستان بیان داشت: در حال حاضر آب شرب هیچ یک از شهرهای لرستان از طریق سدها تامین نشده و هنوز سدهایی که اهداف تامین آب شرب را دارند تکمیل نشده و در دست ساخت هستند.

میرزایی افزود: آب شرب همه شهرهای استان لرستان از طریق منابع آب زیرزمینی و بخش کمتری از آن نیز از طریق آب سطحی تامین شده که البته منابع مطمئن و پایداری نیستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه با این وضعیت تقریباً تمامی شهرهای لرستان در سال ۱۳۹۷ تحت تنش آبی قرار خواهند گرفت، تاکید کرد: مدیریت آب و گذر از بحران در شرایط فعلی نیاز به یک بسیج عمومی داشته و برای اینکه خسارات ناشی از خشکسالی را به حداقل برسانیم، همه دستگاه‌های اجرایی و در کنار آن همه مردم بایستی مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: حاکمیت آب در لرستان با شرکت آب منطقه ای ست و این مجموعه نیز آماده هرگونه همکاری با شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی جهت تامین کمبود آب شرب مردم در سراسر استان می باشد.

انتهای پیام/
شکوه دالوند
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز