خبرگزاری کار ایران

کمک بلاعوض بانک کشاورزی به بهزیستی لرستان

بانک کشاورزی در اقدامی خیرخواهانه مبلغ یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای تجهیز مراکز شیرخوارگاه، کودکان بی سرپرست و مرکز آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی لرستان تخصیص داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، در جلسه مشترک مدیرکل و معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی لرستان با مدیریت شعب و معاونان تخصصی بانک کشاورزی مقرر شد از محل اعتبارات حسابهای قرض الحسنه پس انداز، مبلغ یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۲۸۲ هزار ریال به‌صورت کمک بلاعوض برای مساعدت به مراکز شیرخوارگاه، کودکان بی سرپرست و مرکز آسیب دیدگان اجتماعی، به حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی واریز شود.

اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت های مالی خیرین استان به ویژه بانک کشاورزی خواستار همکاری ومشارکت جدی خیرین در ساخت و ساز مسکن و مساعدت به مراکز تحت نظارت بهزیستی شد.

مجید یوسفی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان، هدف از این مساعدت را حمایت از اقشار نیازمند جامعه و ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه و عام المنفعه دانست و گفت: این مبلغ از محل اعتبار ۵ درصد و ۲ درصد حسابهای قرض الحسنه پس انداز مربوط به سال ۹۱ بانک کشاورزی کل کشور تخصیص یافته است.

***۴۱ واحد مسکونی برای خانواده های با دو عضو معلول به بالا در لرستان احداث می شود

همچنین در جلسه بررسی و انعقاد تفاهم نامه همکاری در خصوص تامین مسکن خانوارهای ۲ معلول به بالای تحت حمایت بهزیستی با حضور مدیران کل و معاونان تخصصی بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در دفتر مدیریت بهزیستی لرستان برگزار شد.

اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان در این جلسه با تبیین ضرورت و اهمیت رفع مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت بهزیستی گفت: سیاست های رفاهی، منسجم و هدفمند دولت تدبیر و امید در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی جامعه هدف سازمان بهزیستی به ویژه خانواده های دارای سرپرست معلول و چند معلولی است.

وی یکی از نیازهای ضروری و اساسی جامعه هدف بهزیستی را تامین مسکن بر شمرد و افزود: با توجه به وضعیت نامناسب معیشتی این اقشار، تامین مسکن خانواده های دارای ۲ معلول به بالا در اولویت های کاری بهزیستی قرار گرفته است.

فرهاد خاکی پور مدیر کل بنیاد مسکن لرستان نیز گفت: در راستای مناسب سازی واحدهای مسکن برای سهولت در دسترسی و تردد معلولان روستایی اقدامات موثری صورت گرفته است.

در این جلسه طرح احداث ۴۱ واحد مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول به بالا و تعیین آمار خانوارهای دارای چند معلول بافت های فرسوده و تکمیل پروژه ۱۱ واحدی پلدختر مصوب شد.

کد خبر : ۳۵۵۷۱۴