خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی لرستان:

48 هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۲۸

مدیر کل سازمان بهزیستی لرستان گفت: بهزیستی استان 48 هزار معلول را به طور مستقیم تحت پوشش دارد که آمار معلولان جسمی، ذهنی به مراتب بیشتر از این است.

به گزارش ایلنا در خرم آباد، اسداله حیدری در آیین تودیع و معارفه روسای اداره بهزیستی شهرستان پلدختر افزود: از این تعداد معلول لرستانی 33 هزار نفر دارای اختلالات ژنتیکی و مادرزادی هستند که اکثریت آنها قابل پیشگیری هستند .

وی با اشاره به اینکه شرح وظایف سازمان بهزیستی در کشور وسیع تر از سایر کشورها است وتوسعه با آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها رابطه مستقیم دارد، اظهار داشت: یعنی هر چه جامعه توسعه یافته‌تر باشد، میزان آسیب‌های اجتماعی کمتر است و میزان معلولیت‌ها کاهش می‌یابد و هر چه میزان توسعه‌یافتگی کمتر باشد، میزان آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها افزایش می‌یابد.

حیدری با بیان اینکه کشور ما، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در مسیر توسعه قرار گرفت و سازمان‌بهزیستی نیز در راستای 'جامعه‌هدف' برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند، افزود: حیطه کاری بهزیستی تنها در ابطه با معلولیت‌ها نیست بلکه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم فعالیت دارد و سازمان‌بهزیستی در خدمات جمعیت هدف جدی است و با آسیب‌های اجتماعی مواجه و با آنها مبارزه می‌کند.

حیدری اظهار داشت: در استان لرستان، مراکز کودکان‌خیابانی، کودکان‌کار، زنان آسیب‌دیده اجتماعی، دختران در معرض آسیب وجود دارد که از آنها حمایت می‌کنند و این افراد در مراکز بهزیستی اقامت دارند .

وی با بیان اینکه متاسفانه سازمان‌بهزیستی با حوزه گسترده‌ای که دارد اما نقش آن در اذهان عمومی به خوبی معرفی نشده، تصریح کرد: بخشی از معلولان جامعه ما ناشی از دوران دفاع‌مقدس هستند و حوادث، سوانح و اتفاقات، اختلالات ژنتیکی و معلولیت‌ها در کشور در حال افزایش است .

مدیر کل سازمان بهزیستی استان لرستان به حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در بهزیستی پیشگیری را مقدم بر درمان می‌داند و بهزیستی استان به تبعیت از دولت بر انجام این مهم مصمم است .

وی افزود: بحث پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی اهمیت بیشتری دارد و معتقدیم خیلی از معلولیت‌ها قابلیت پیشگیری دارند اما بعد از اینکه ایجاد شدند نمی‌توانیم معلولیت را درمان کنیم .

حیدری افزود: در طرح آگاهی‌بخشی 13 هزار نفر در استان‌لرستان تحت‌پوشش قرار گرفتند وامیدواریم طرح غربال‌گری ناشنوایی در دولت نهادینه شود که به صورت اجباری در آید یعنی برای هیچ کودکی از زمانی که متولد می‌شود بدون غربال‌گری شنوایی شناسنامه صادر نشود.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: اصحاب رسانه می توانند مردم را نسبت به پیامدهای معلولیت آگاه و مسایل را برای مردم اطلاع رسانی کنند ، بنابر این بهزیستی شرکای کاری بهزیستی رسانه ها هستند امیدواریم که رسانه ها ما را در این مسیر یاری دهند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز