خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان

سرمایه‌گذاری بانک‌های دولتی دراشتغال لرستان ۹۳ درصد است

استاندار لرستان گفت: سرمایه‌گذاری بانک‌های دولتی لرستان در حوزه اشتغال استان ۹۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال لرستان با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی لرستان در حوزه سرمایه‌گذاری بخش اشتغال اظهار کرد: متاسفانه بانک‌های خصوصی استان طی امسال تنها هفت درصد تسهیلات مربوط به حوزه اشتغال را پرداخت کرده‌اند.

بازوند با اشاره به اینکه صرف سپرده‌های مردم لرستان در بانک‌های خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف در سایر استان‌ها ظلم در حق مردم این استان است، تصریح کرد: این امر ولو اینکه بانک‌های خصوصی سود بالایی پرداخت کنند برای مردم این استان قابل قبول نیست.

استاندار لرستان افزود: مرم لرستان به هیچ عنوان این موضوع را نمی‌پذیرند که سپرده‌های آنها در بانک‌های خصوصی صرف اجرای پروژه در سایر استان‌ها شود و این در حالی‌ست که فرزندان آنها از بیکاری بلا تکلیف هستند.

بازوند با بیان اینکه وقتی ما خودمان مشکلات فراوانی در استان داریم برویم گرفتاری‌های سایر استانها را مرتفع کنیم، افزود: امروز شرایط لرستان شرایط عادی نیست و در حوزه اشتغال و بیکاری این استان دارای مشکلات فراوانی است.

وی با تاکید بر اینکه ما به یک ریال سرمایه‌‌گذاری در حوزه اشتغال استان هم نیازمند هستیم تصریح کرد: این به هیچ عنوان منطقی نیست که سپرده‌های مردم این استان در بانک‌های خصوصی در سایر استان‌ها صرف شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: در این راستا ظرف ۱۵ روز آینده باید کل سرمایه‌گذاری بانک‌های خصوصی لرستان در حوزه اشتغال استان احصا شود.

وی عنوان کرد: همچنین میزان پرداختی‌ها از سوی این بانک‌ها در استان به طرحهای اشتغالزا نیز باید مشخص و اعلام شود.

بازوند همچنین بر لزوم احصا میزان پرداختی بانک‌های خصوصی استان در حوزه تسهیلات ازدواج تاکید کرد و گفت: همچنین این امر در زمینه میزان تسهیلات پرداختی به نهاهای حمایتی لرستان مانند کمیته امداد و بهزیستی نیز عملیاتی شود.

کد خبر : ۳۱۶۵۳۴