خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

وضعیت بیکاری در لرستان به حدهشدار رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۹۹

نرخ بیکاری جوانان ۱۶ تا ۲۴ سال استان لرستان بسیار نگران کننده است و امروز این وضعیت به حد هشدار رسیده و اگر کنترل نشود وارد یک بحران اجتماعی می شود.

استاندار لرستان گفت: نرخ بیکاری جوانان ۱۶ تا ۲۴ سال استان لرستان بسیار نگران کننده است و امروز این وضعیت به حد هشدار رسیده و اگر کنترل نشود وارد یک بحران اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم آباد، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اشتغال لرستان که با حضور معاون وزیر تعاون برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه نرخ بیکاری استان لرستان در ۲۵ سال گذشته به ترتیب، ۲۶،۲۷، ۲۸،۳۰ و ۳۱ بوده است و متاسفانه در چند سال گذشته این نرخ به حداکثر خود رسیده است.

بازوند در مورد جامعه هدف و بیکار در لرستان عنوان کرد: بیشترین میزان بیکاری، در بین جوانان بوده است ۱۶ تا ۲۴ سال بوده است که این نرخ خیلی نگران کننده است و می تواند به به یک بحران اجتماعی تبدیل شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: با وجود سرمایه گذاری های دولت در ۱ سال گذشته، موضوع بیکاری در استان لرستانه تکان نخورده است.

بازوند اظهار کرد: در شورای اداری یک سری اعتبارات توزیع می شود اما متاسفانه بانک ها با وجود نظامات اداری و هیئت مدیره خود نمی‌توانند، اعتبارات را در جای خود و به موقع تخصیص دهند.

وی افزود: هم اکنون میزان منابع بانک ها در استان لرستان با میزان مصارفی که در استان وجود دارد توازنی وجود ندارد و وقتی که میزان منابع با مصارف هماهنگ نباشد، نتیجه کند شدن میزان پیشرفت استان است.

استاندار لرستان بیان کرد: اطلاع دارید که ۱ سال بیشتر از برنامه پنجم باقی نمانده است و از مسئولان بخش اشتغال وزارت تعاون این انتظار را داریم که در جلساتی که در معاونت اشتغال برگزار می شود راه کارهایی برای استان هایی مانند لرستان که از این مشکل رنج می برند از نگرانی خارج شوند.

بازوند با اشاره به در نظر نگرفتن سهم توسعه استان در سال های گذشته، عنوان کرد: در زمانی که دلاری ۷ تومان قیمت داشت سرمایه گذاری در استان لرستان انجام نشد و در ۸ سال گذشته نیز با وجود فروش ۷۲۰ میلیارد دلاری نفت، دلار در استان لرستان سرمایه گذاری نشده است.

استاندار لرستان با اشاره به لزوم اجرای زیر ساخت ها برای توسع سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در لرستان تصریح کرد: سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در لرستان به زیر ساخت نیاز دارد.

استان لرستان در گذشته در بحثایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از هیچگونه ارز ۷ تومانی، ۱۳۰ تومانی و یا ۳۰۰ تومانی استفاده نکرده است.

استاندار لرستان گفت: ارزش راه های استان لرستان، نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد ریال است و این یکی از شاخصه ها و زیر ساخت های لازم برای پیشرفت است که در لرستان موجود است.

بازوند بیان کرد: لرستان دارای ۱۴۷۱ طرح بزرگ، متوسط و کوچک است که بیشتر آن ها یا راکد است و یا نیمه فعال است و این طرح ها معادل ۱.۸ درصد طرح های کشور است و این در حالی است که لرستان ۲.۳ درصد جمعیت کشور را دارد.

استاندار لرستان اظهار کرد: باید فضایی در لرستان ایجاد شود که صنعت ساختمان استان از رکود خارج شود و این امر با دخالت بخش خصوصی امکان پذیر است که نمونه بارز آن در برج های دو قولوی میدان کیو و ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد باقی مانده مسکن مهر لرستان نمایان است.

استاندار لرستان در مورد ارزش راه های استان لرستان عنوان کرد: ارزش راه های استان لرستان، نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد ریال است و این یکی از شاخصه ها و زیر ساخت های لازم برای پیشرفت است که در لرستان موجود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز