خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان ؛

واحدهای اقتصادی راکد سبب شده‌ است دیو بیکاری بر لرستان سایه بیفکند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۳۱

گره مشکل صنایع راکد این استان به دست قوه قضاییه رفع می شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دردهای استان فراوان است، بیان کرد: سامان کاشی بروجرد، پارسیلون و چرم و پوست خرم‌آباد سبب شده‌است دیو بیکاری بر این استان سایه بیفکند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های ابن هفته نمازجمعه خرم آباد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی خدمات شگرفی را به ملت با وجود تحریم ها و مشکلات ارایه داده است، اظهار داشت: رئیس جمهور خستگی ناپذیر دولت سیزدهم از کشوری به کشور دیگر ، شهری به شهر دیگر و از معاهده ای به معاهده دیگر برای بهبود وضعیت مردم در تلاش است.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم افزود: آیت الله رییسی با مجاهدت مخلصانه و تلاشی مضاعف در داخل و خارج کشور تدابیری به کار گرفت که کشور را از مشکلات بسیاری نجات داد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در باب اشتغال و بیکاری در دولت دوازدهم و سیزدهم بارها در خطبه ها نکات را بیان کرده ایم، عنوان کرد: بارها نامه نگاری های مختلف انجام و دیدارهایی در خصوص مشکلات و معضلات بیکاری با دولت های دوازدهم و سیزدهم داشته ایم، اما از دولت انقلابی سیزدهم انتظاراتی داریم که نباید وسیله حمله به شخص یا اشخاصی در استان باشد، چرا که نمایندگان ولی فقیه در استان ها یک وظیفه هدایتی، حمایتی و نظارتی دارند.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: انتقادهای سازنده را باید پذیرا بود و چنانچه کسی سخنی گفت که غیرمنصفانه بود، نباید تعابیر تندی در خصوص آن بکار برد، چرا که یکی از خصوصیات مهم مسوولیت پذیری حلم و بردباری است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از افراد کاردان، آگاه و کاربلد در پست های مدیریتی بیان کرد:‌ اگر چنین شرایطی در هر استانی فراهم باشد، منجر به توسعه و پیشرفت می شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر لزوم شایسته سالاری در پست های مدیریتی تصریح کرد: چنانچه افراد شایسته در پست های مدیریتی به کار گمارده شوند می توانند از اعتبارات دولتی، ملی و بخش خصوصی برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: بخشی از شایسته سالاری به دست مردم است و باید در انتخابات افرادی را انتخاب کنند که شایسته و از نگاه قومیتی و باندی در انتخاب دوری کنند.

وی یادآور شد : برخی صنایع تکمیل شده استان اشتغال و تولید ندارند و همچنین صنایعی که تکمیل نشده به حال خود رها شده اند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اعتبارات دولتی که در سفر اول رییس جمهوری به صورت نقدی به استان لرستان اختصاص یافت، اضافه کرد:‌ این رقم 70 هزار میلیارد ریال بود ، ولی صنایع راکد استان هفت برابر اعتبار سفر رییس جمهور و 20 برابر بودجه عمرانی یکسال استان است که اگر این صنایع تکمیل شوند ، هزاران نفر بیکار در استان به کار مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: تلاش مستمری در دولت دوازدهم و سیزدهم صورت گرفت که این صنایع به چرخه تولید و اشتغال برگردند، اما این گره به دست رییس قوه قضاییه و قوه مجریه حل می شود.

خطیب جمعه خرم آباد خطاب به رییس قوه قضاییه عنوان کرد: جناب آقای محسنی اژه ای شخصیت مورد اعتماد مقام معظم رهبری بوده و از تجربه بالایی برخوردارند که امیدواریم گره کور صنایع راکد استان به دست شما باز شود تا شادی را به جوانان بیکار لرستانی برگردد.

وی با بیان اینکه مالک شرکت فولاد ازنا تسهیلات ارزی به میزان 185 میلیون دلار و وام های میلیاردی گرفته است، افزود: این کارخانه سال 1388 آغاز به کار کرده ولی سال 1395 با پیشرفت 83 درصدی متوقف شده و پرونده این صنعت در دادگستری تهران است که جهت رفع مشکلات این صنعت مسوولان استان پیگیری های مکرری کرده اند و حل این مشکل به دست رییس قوه قضاییه است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: بنده به عنوان خدمتگزار این مردم هیچ گونه پاسخ و دلیلی برای نسل جوان استان ندارم که بگویم هفت سال است مشکلات پرونده یک کارخانه علی رغم تلاش‌هایی انجام شده حل نمی شود.

وی با اشاره به وضعیت کارخانه سیمان خرم آباد خاطرنشان کرد: سیمان خرم آباد سال 88 شروع به کار کرد و هزاران نفر از مردم استان اعتماد کرده و سهام خریداری و مالکان آن تسهیلاتی نیز دریافت کردند ولی این کارخانه از سال 90 با 33 درصد پیشرفت متوقف شده است و در آخرین خبرها وضعیت ورشکستگان این کارخانه نیز به قوه قضاییه سپرده شده است.

وی اظهار کرد: صدر فولاد خرم آباد نیز که به تازگی تغییر نام داده است ، علی رغم دریافت تسهیلات بانکی فراوان به علت سوء مدیریت سالهاست که تولید و اشتغال مفیدی ندارد و جزو ابربدهکاران کشور است.

حجت‌الاسلام شاهرخی خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف، شما در مسئولیت‌هایی که داشته‌ای کارهای بسیار خوبی انجام داده‌ای و در سفر دوم شهریور 1401 به لرستان از نقاط مختلف بازدید و عقب‌ماندگی‌های این استان را مشاهده و اعلام کردید صنایع تعطیل لرستان 35 هزارمیلیاردی تومان است.

وی ادامه داد: آقای قالیباف، همچنین مصوباتی در تکمیل کشاورزی، صنعت و خدمات‌رسانی داشتی و اعلام کردی در لرستان اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود که 5 هزار مسکن برای محرومان ساخته و همچنین شهرستان دلفان و چگنی ویژه دیده شود؛ ولی در میدان عمل چیزی مشاهده نکردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز