خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کار لرستان:

شوراهای اسلامی کار فعال‌ترین تشکل‌های کارگری در استان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۶۵۷

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: شوراهای اسلامی کار استان موثرترین و فعال‌ترین تشکل در بین تشکل‌های کارگری است و نقش مهمی در بهره روی تولید دارند.

به گزارش ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا در جلسه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان با بیان اینکه اصل سه‌جانبه گرایی دولت، کارگر و کارفرما، همسو بودن و  تعامل با یکدیگر در تصمیم سازی های اقتصادی و اتخاذ سیاست‌های لازم برای حمایت از این دو قشر کار و تولید ضروری است، اظهار کرد: تقویت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی بویژه شوراهای اسلامی کار یکی از اولویت‌های این اداره کل میباشد که با همراهی و همکاری پیشکسوتان کارگری مدنظر قرار دارد.

وی به مزیت‌های تشکیل و افزایش این تشکل‌ها در واحدهای اقتصادی و کارخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در مراجع تصمیم‌ گیر نظیر شورای عالی کار، سازمان تامین اجتماعی، شورای عالی حفاظت فنی، شورای عالی اشتغال و مراجع تشخیص و حل اختلاف در پیگیری و دفاع از حقوق و مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی مهم و اثرگذار است که این نهادها در لرستان نسبت به سال‌های گذشته تا به امروز افزایش چشمگیری داشته‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: تعداد 30 شورای اسلامی کار، 200 نماینده کارگر، 30 انجمن صنفی کارگران در کارگاه‌ها و 70 انجمن صنفی کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان تشکیل شده‌اند و در راستای مطالبات و مشکلات کارگران و کارفرمایان و به خصوص رونق تولید فعالیت می‌کنند.

ناصری نیا بیان کرد: متاسفانه آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان اور در بعضی مواقع موجب ضایع شدن حقوق کارگران می‌شود که نمایندگان کارگری و تشکل‌های باید پیگیر اصلاح آن از طریق دولت و مجلس بشوند ۴ درصد حق بیمه آنها می‌بایست به موقع پرداخت که کارگر در موعد بازنشستگی دغدغه نداشته باشد.

در ابتدای این دیدار اعضای هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار لرستان به برخی مسائل و مشکلات تشکل‌های کارگری استان پرداختند و نقطه نظرات خود را برای همکاری و تعامل بیشتر با این اداره کل در جهت رونق تولید و کاهش مشکلات کارگری مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز