خبرگزاری کار ایران

رئیس جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۵۹

بهرام ذنوبی تبار به عنوان رئیس جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس معرفی شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس برگزار شد و بهرام ذنوبی تبار به عنوان رئیس جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس معرفی شد.

رئیس جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با اشاره به اینکه تلاش داریم تا راه طی شده را ادامه بدهیم و مسیر خوبی در ادامه داشته باشیم، گفت: برنامه اصلی ما تعامل بین سه ضلع مثلث کارگر،کارفرما و دولت است.

ذنوبی تبار با اشاره به اینکه پایداری کارخانجات، واحدها و رونق تولید را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: در تشکلات کارگری و تشکیل شورای اسلامی کارگاه های بالای ۳۵ نفر پیگیری های لازم را خواهیم داشت  تا بتوانیم شوراها را در کارگاه ها و کارخانجاتی که شورا ندارند، تشکیل دهیم.

رئیس جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس معرفی شد

وی با بیان اینکه بعد از تهران، اولین استانی هستیم که  تشکیل شورای کارخانجات را با ۱۳۵ شورا داده ایم، تصریح کرد: در این رابطه شخصا در شهرستان ها ورود خواهم کرد تا شوراها سریع تر تشکیل شوند.

رئیس جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان با اشاره به تشکیل شوراها در شهرستان ها گفت: با توجه به فعالیت صنایع در شهرستان ها در زرقان ۱۰ شورا و در آباده، دهبید، و دیگر شهرستان ها شورا داریم.

 ذوبی تبار با بیان اینکه مجموعه ورزشی کارگران نیز در ۱۹ شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا رفاه کارگران را همواره مدنظر داشته باشیم و بتوانیم در دیگر شهرستان‌ها مجموعه ورزشی کارگران را راه اندازی کنیم.

رئیس جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت: در بحث رفاه اجتماعی امید است با تشکیل خانه بهداشت کارگری در کارگاه ها،بازرسی کار و کاهش حوادث کار داشته باشیم و آموزش هایی در این زمینه داشته باشیم.

ذنوبی تبار یادآور شد: تلاش داریم تنش ها را در کارخانجات کمتر کنیم تا مسائل وارد شده به شوراهای حل اختلاف کمتر شود.

رئیس جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس معرفی شد

آمادگی برای همکاری با تشکل های کارگری و کارفرمایی 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم در این مراسم گفت: برای عمران و آبادانی کشور به افزایش تولید نیاز مبرمی داریم و این امر در پرتو حفظ منافع مشترک کارفرما و کارگر محقق خواهد شد.

وحید خداپرست با تاکید بر این که مولفه رونق تولید تابع متغیرهای زیادی است، اظهار داشت: چنانچه موازانه منافع کارگر و کارفرما خدشه دار شود، شاهد خسارت در اصل تولید خواهیم بود و این در حالی است که در شرایط فعلی کشور ما بیش از همیشه به تولید و هم افزایی نیازمند است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس خواستار استفاده از تجربیات پیشین در تمامی حوزه های کار و رفاه اجتماعی فارس شد و اظهار داشت: امیدواریم با انتصاب بهرام ذنوبی تبار، ریاست جدید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس این روند رشد و تعامل تداوم داشته باشد و کارفرمایان و کارگران با درک متقابل از شرایط یکدیگر، بستر را برای افزایش تولید مهیا کنند.

خداپرست در بخش پایانی سخنانش از آمادگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس برای یاری رسانی به جامعه تولیدگران خبر داد و افزود: برای همکاری با تشکل های کارگری و کارفرمایی آمادگی کامل داریم و تلاش می شود بخش از مشکلات بی شمار آنها را در پرتو تعامل و هم افزایی کاهش دهیم.

مهرزاد مویدی رئیس سابق کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در مراسم با بیان اینکه امروز به واسطه گفتمان با دستگاه های قضایی و دولتی فارس بسیاری از مشکلات جامعه کارگری حل شده است، گفت: طی این سال ها کمترین تعداد تجمع شاغلین را داشته ایم چرا که راه حل گفتمان را سرلوحه قرار دادیم و سریعترین راه حل می دانیم.

وی افزود: در این مدت بسیاری از مدیران و کارفرمایان با ما رابطه خوبی برقرار کردند و اگر کارگری شش ماه  حقوق خود را دریافت نکرده بود توانستیم با گفتمان به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس سابق کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت: مرز بین کارگر و کارفرما باید برداشته شود، مشکلات امروز کارگر و کارفرما بیشتر شده است و کارفرماها هم امروز در شرایط مناسبی قرار ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز