خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای فرهنگ عمومی قزوین:

گاهی با خلاء مسئولان همراه و دغدغه‌مند مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۱۰۸

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: گاهی خلاء مسئولانِ همراه، دغدغه‌مند و دلسوز وجود دارد، در این دولت ما چشم‌انتظار این هستیم که مدیران لایق به‌صورت جدی به میدان بیایند، چرا که بسیاری از مسائل به‌صورت کلیدی در آنجا باید حل شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: انتظار این است که ما اولویت را به دین یعنی خدا، انبیای الهی، رهبران دینی مانند امام (ره)، رهبر حکیم انقلاب، عقل و فرصت‌های موجود اجتماعی بدهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: اولین عنوانی که جلوی چشم مردم می‌آید، با مردم همسو بودن و همراه کردن مردم با دین است، اولویت باید این‌ها باشد.

وی تأکید کرد:‌ در بسیاری از جلسات و نشست‌ها کارها از نظر اداری، تشکیلاتی، بخشنامه‌ای و گزارش‌دهی خیلی پر حجم انجام می‌شود اما برای مردم ثمره و نتیجه‌ای ندارد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد:‌ وقتی ما اولویت را دین قرار دادیم، سرمایه‌های بسیاری نقداً برای ما وجود دارد، ما امروز سرمایه‌ای به نام مساجد و روحانیت فعال مبلّغ و مروّج دین داریم، سرمایه‌ای مانند مستمعین یعنی مردم را داریم که گاهی از جیبشان هزینه می‌کنند تا به اهداف دینی خود نائل شوند که نمونه آن اتفاقی است که در اربعین می‌افتد، بنابراین اولین دغدغه ما باید موضوع دین، قرآن، مسائل دینی، مساجد و نظام ولایت و امامت باشد.

ضرروت ایجاد اتصال بین مسئولان و ائمه جمعه

وی یادآور شد: به موازات این دغدغه‌هایی که ما در جلسات شورای فرهنگ عمومی داریم، اقداماتی توسط ائمه جمعه سراسر کشور برای طرحی به‌نام طرح اعتلا انجام شد که خیلی برای آن وقت گذاشته شده و کارشناسی شده است، خروجی‌های جدی هم داشته است، از این حیث حال استان ما در کشور حال خوبی است و در مقایسه با استان‌های دیگر نمره بالاتری داشته و جایگاه خوبی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در‌ استان قزوین اظهار کرد:‌ شورای فرهنگ عمومی باید تلاش کند بین ظرفیت‌های ائمه جمعه استان با مسئولان دغدغه‌مند و مسئولان حوزه مسائل معنوی، دینی و فرهنگی اتصالی برقرار باشد.

عابدینی افزود: اگر دولت‌های پیشین همسویی مقبولی داشتند نیاز نبود ما کلمه موازات را در اینجا به کار ببریم، چون همان کارها دقیقاً در ظرفیت شورای فرهنگ عمومی پیش می‌رفت اما چون در آنجا به‌شدت ناهمسویی وجود داشت، ما مجبور بودیم آن کار را مستقلاً پیش ببریم.

وی عنوان کرد:‌ پیدا کردن عناوین مهم و در اولویت استان، بدون نگاه رهبری محقق نمی‌شود، ایشان روی فرزندآوری بسیار تأکید دارند، جلوتر از این هم روی موضوع دین، ایمان، مسجد، امام، امامت و نظام ولایی تأکید دارند، معلوم می‌شود این‌ها مسائل مهم ما هستند، آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق را هم فراوان در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب می‌بینیم.

قرآن، دین، مسائل مهم و فرهنگ جامعه با جدیت دنبال شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هم ازدواج زودهنگام و هم ازدواج دیرهنگام هر دو مصیبت‌بار است، خاطرنشان کرد:‌ ازدواج‌های زودهنگام خیلی ویران‌گر و مصیبت‌بار است اما اگر بخواهیم یکی از عوامل طلاق را به‌صورت ریشه‌ای و تحلیلی بررسی کنیم ازدواج‌های دیرهنگام است که بسیار آزاردهنده هستند.

وی ادامه داد: ازدواج دیرهنگام ارتباط عاطفی و انسانی بین زوجین را مختل می‌کند، این دو وقتی در سن ازدواج با یکدیگر ازدواج کنند عواطف شان به هم می‌پیوندد و شخصیت‌های شان با هم عجین می‌شود اما وقتی از سن ازدواج دور شوند این‌ها فقط دو آدمی‌اند که کنار هم زیر یک سقف قرار گرفته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین عنوان کرد:‌ همچنین در بحث عفاف و حجاب استان ما کارهای خوبی انجام داده است و همین فعالیت‌ها می‌تواند جایگاه شورای فرهنگ عمومی را ارتقا دهد.

عابدینی تصریح کرد: مسئولان دارای انگیزه، اعتقادات محکم و روحیه انقلابی دارای اهمیت است؛ باید قرآن، دین، مسائل مهم و فرهنگ جامعه را با جدیت دنبال کنیم، جای این مسئله خالی است، گاهی شاهدیم برخی مسئولین اصلاً انگیزه‌ای ندارند و به فکر برداشتن بارها و خروجی مثبت نیستند.

وی اظهار کرد: گاهی گویا بین مسئولان ما تقسیم کار صورت گرفته است، بودجه و جلسات برای یک عده است، کار میدانی، حقیقی و واقعی مربوط به عده‌ای دیگر است، یعنی یک عده بدون بودجه کار می‌کنند و یک عده بودجه دارند اما دغدغه‌شان کار کردن نیست.

در دعوت به عفاف و حجاب کرامت افراد باید حفظ شود

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما باید حواسمان جمع باشد که با مردم باشیم، خداوند می‌فرماید من کتاب، پیامبر (ص) و ائمه (ع) و همه چیز را فرستادم که مردم به صورت خودجوش و با انگیزه‌های درونی برای قسط و عدل قیام کنند، یعنی عدالت باید این گونه اجرا شود و دین سر جای خود قرار بگیرد، در همه زمینه‌ها همین طور است، در بحث عفاف و حجاب نیز همین طور است

وی ادامه داد: کسی که وادار به حجاب شود، اول تحقیر می‌شود و سپس حجابش را بر سرش می‌گذارد اما آن کسی که انگیزه‌های درونی‌اش بیدار می‌شود با ما همراه خواهد شد و به او اعتلا بخشیده می‌شود.

عابدینی یادآور شد: انبیاء نیز مانند اطباء دستورالعمل‌هایی دارند که ما باید طبق آن‌ها عمل کنیم، گاهی ممکن است عمل به آن‌ها با آن چیزهایی که روند اجتماعی است همخوانی نداشته باشد، ما باید با حفظ کرامت انسان‌ها و با مدارا، تزکیه، تعلیم، حکمت، علم و دانش دینی به مرور زمان کاری کنیم که مردم اعتلا و ارتقای فرهنگی و معنوی پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز