خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

آب شرب شهرهای استان قزوین باید از سدها تامین شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۶۹۸

استاندار قزوین گفت: آبیک بدترین شرایط آب شرب را داشت؛ اما امروز با انتقال آب از سد طالقان بهترین شرایط را دارد و باید برای سایر شهرها هم برنامه‌ریزی شود تا از آب زیرزمینی خلاص شده و از آب سدهایی که جهت آب شرب ایجاد شده استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، آیین افتتاح همزمان ۳۳ پروژه در شهر زیاران شهرستان آبیک با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این برنامه گفت: سال گذشته زمانی که به دستور رئیس جمهور، اراده ویژه‌ای در استان و کشور شکل گرفت تا آب سد طالقان به آبیک برسد؛ از اردیبهشت سال گذشته تا مرداد برای تامین اعتبار و انجام عملیات عمرانی کار شبانه روزی انجام شد. 

استاندار قزوین ادامه داد: درزمان افتتاح پروژه، خواسته مردم زیاران براین بود که آب سد طالقان به زیاران هم برسد، استان قزوین در حوزه آب شرب شرایط مناسبی ندارد.

وی عنوان کرد: سال گذشته به مردم زیاران قول دادیم، بعد از آبیک این شهر از آب سد طالقان استفاده کند، امروز این قول اجرایی شده و این شهر هم از باکیفیت‌ترین آب شرب بهره‌مند است که هدیه‌ای از دولت سیزدهم است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار کرد: در حوزه مسایل و مشکلاتی که با آستان قدس وجود داشت، در ابتدای دولت، مردم زیاران دغدغه‌هایی مطرح می کردند که رایزنی‌هایی صورت گرفت و در فضای اجرایی مردم فعلا با مشکل مواجه نیستند و ساخت‌وسازها قابل انجام است.

وی ادامه داد: ما به این بسنده نکردیم و در مذاکرات با آستان قدس و زحمات دستگاه قضا در استان که به نفع مردم صورت گرفت‌ مردم از دغدغه اولیه فاصله گرفتند.

اعلایی بیان کرد: مزیت زیاران علاوه بر مردم انقلابی، جغرافیای آن است که فضای مناسبی را برای گردشگری و جذب توریست فراهم کرده، در این راستا اقداماتی انجام شده تا در کنار سد سرمایه‌گذاری شود، باید با سرمایه‌گذاری گردشگری چهره منطقه از نظر اقتصادی متفاوت شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: شهر جدید مهرگان مقصد بعدی برای انتقال آب سد طالقان است و با زحمات صورت گرفته بزودی و در زمان بسیار نزدیک جشن بهره برداری از این پروژه را خواهیم داشتـ

وی ادامه داد: مهرگان کانون جمعیتی قابل توجهی است که برای رفع محرومیت‌ها در کانون توجه دولت قرار دارد، و بزودی مردم آن طعم شیرین آب شرب گوارای سد طالقان را خواهند چشید.

نماینده عالی دولت در استان قزوین خاطرنشان کرد: سایر شهرهای استان هم با ایجاد سدهای جدید و با درمدار قرار گرفتن سد بالاخانلو در بوئین‌زهرا از آب شرب بهره می‌برند و فضای بهتری را در آب شرب برای مردم استان مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز