خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست امسال؛

270 پرونده تخلف حوزه حمل و نقل در قزوین بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۷۶۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به 270 پرونده تخلف در کمیسیون‌های ماده 11، 12 و 14 حمل و نقل جاده‌ای رسیدگی شد.

به گزارش ایلنا، جواد حق لطفی گفت: در کمیسیون ماده 11 که مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است با برگزاری 3 جلسه، 43 پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: همچنین در کمیسیون‌های ماده 12 ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر نیز به تخلفات 18 شرکت رسیدگی و رای نهایی صادر شد.

وی کمیسیون ماده 14 را نیز از دیگر کمیسیون‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد که به منظور رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون  6 بار جلسه تشکیل داده و در مجموع به 209 پرونده رسیدگی کرده است.

این مسئول در خصوص انواع تخلفات قابل بررسی در کمیسیون‌های حمل و نقل جاده‌ای گفت: حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، عدم رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده‌ای که نام وی در بارنامه درج نشده از جمله مواردی هستند که در کمیسیون‌های حمل و نقل جاده‌ای قابل رسیدگی هستند.

حق لطفی به سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه‌ها و مسئولیت‌های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز