خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

عبور اضافه بار معادن چالش جدی تخریب راه‌های قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۷۹۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: عبور اضافه بار معادن از راه‌های استان یکی از چالش‌های بسیار مهمی است که موجب تخریب رویه راه‌ها می‌شود.

به گزارش ایلنا، جواد حق لطفی گفت: در سال گذشته از 10 میلیون تن بار معادن استان، تنها 22 درصد آن‌ها بارنامه داشتند که این عدد باید افزایش یابد و معادن حقوق دولتی را واریز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان قزوین ادامه داد: امسال به منظور جبران خسارات وارد شده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره‌برداری معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی در تبصره ۷ بند ت قانون بودجه این امکان فراهم شده تا معادن، درصدی از وصولی حقوق دولتی سهم خود را برای نگهداری و بهسازی راه‌ها اختصاص دهند.

وی عنوان کرد: قزوین از نظر قرارگیری در کریدور ارتباطی شمال و شمال غرب کشور از جمله استان‌های پرتردد کشور است و در سال گذشته تردد ۳۲۳ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های این استان به ثبت رسید.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته، توزیع ۱۶۲ هزار تن آسفالت برای لکه گیری و روکش راه‌های شریانی، انجام ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی، اجرای ۸۵ کیلومتر عملیات شیب شیروانی راه‌ها و ۴۴ شبانه روز عملیات راهداری زمستانی با توزیع ۲۰ هزار تن ماسه و نمک از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه نگهداری راه‌ها بود.

وی ادامه داد: برای روکش آسفالت ۶۵۰ کیلومتر راه روستاهای بیش از ۲۰ خانوار و بهسازی ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی که روکش آسفالت آن‌ها در اثر گذر زمان تخریب شده 5 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز