خبرگزاری کار ایران

مزیت استفاده از سیستم یو پی اس

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۷۱۲

هنگام انجام تجارت، باید اطمینان حاصل کنید که سیستم های رایانه ای شما همیشه برای خدمت به مشتریان شما آماده است و کار می‌کنند . یکی از رایج‌ترین چیزهایی که می‌تواند باعث قطعی غیرمنتظره سیستم کامپیوتری شود، قطع برق است. در حالی که این اغلب در طول طوفان اتفاق می‌افتد، اگر مشکلی در شرکت برق رخ دهد، می‌توانید برق را در هر لحظه بدون هشدار از دست بدهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، این نوع قطع برق غیرمنتظره علاوه بر اینکه سیستم‌های کامپیوتری شما را از کار می‌اندازد تا نتوانید به درستی به مشتریان خدمات رسانی کنید، می‌تواند به خود کامپیوترها نیز آسیب برساند. حتی اگر سخت‌افزار آسیب نبیند، قطع برق می‌تواند داده‌هایی را که ذخیره می‌شوند یا به‌روزرسانی‌هایی که انجام می‌شوند مختل کند و منجر به از دست رفتن اطلاعات شود.

بهترین راه برای محافظت از سیستم های رایانه ای خود در برابر این تهدید، نصب یک سیستم پشتیبان باتری یو پی اس 200 آمپر صبا است که اغلب منبع تغذیه بدون وقفه یا UPS نامیده می شود. کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیستی یو پی اس، نحوه انتخاب مناسب و نحوه راه اندازی آنها به شما کمک می کند تا سیستم های خود را همیشه فعال نگه دارید.

یو پی اس چیست؟

یو پی اس یک سیستم پشتیبان باتری است که به شما امکان می دهد برق تجاری خود را وارد دستگاه و سپس به سیستم های رایانه خود کنید. اگر UPS تشخیص دهد که برق تجاری از بین رفته است (یا غیر قابل اعتماد شده است)، فوراً برق سیستم رایانه شما را از باتری ها تغذیه می کند.

 هنگامی که برق تجاری بازیابی شد، UPS دوباره شروع به انتقال برق به سیستم های کامپیوتری شما می کند. همچنین از منبع تغذیه تجاری برای شارژ باتری‌های خود استفاده می‌کند، بنابراین دفعه بعد که برق قطع می‌شود، آماده استفاده مجدد است.

نحوه انتخاب یو پی اس مناسب و باتری یو پی اس 155 آمپر صبا برای سیستم های کامپیوتری

هنگام انتخاب یک یو پی اس، فاکتورهای اصلی که باید در نظر بگیرید این است که به چه مقدار برق نیاز دارید و چه مدت برای دوام آن نیاز دارید. نگاهی به سوالات زیر به شما کمک می کند تا این تصمیم را بگیرید.

همچنین، به یاد داشته باشید که لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب UPS مانند کابینت باتری، پریز و غیره را در نظر بگیرید. چه نوع سیستم هایی به حفاظت نیاز دارند، یک رایانه شخصی و مانیتور به انرژی بسیار کمتری نسبت به یک سرور بزرگ یا سایر دستگاه های سطح سازمانی نیاز دارند. علاوه بر این، برخی از دستگاه‌ها، مانند لپ‌تاپ‌ها، باتری مخصوص به خود را خواهند داشت، بنابراین نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارند، مگر اینکه برق تجاری برای ساعت‌ها قطع شود.

برخی از دستگاه‌های UPS برای تامین انرژی تنها یک سیستم کامپیوتری ساخته شده‌اند، و برخی دیگر را می‌توان برای تامین برق کل مرکز داده راه‌اندازی کرد. هرچه رایانه های بیشتری نیاز به محافظت داشته باشید، سیستم پشتیبان باتری شما باید قدرتمندتر باشد.

آیا شما یک ژنراتور در محل دارید؟ سیستم های پشتیبان باتری معمولاً نمی توانند برای مدت طولانی انرژی سیستم های رایانه ای را تامین کنند. از این رو، ژنراتورهای گازی یا دیزلی اغلب آنها را همراهی می کنند. در این حالت، سیستم پشتیبان باتری یو پی اس 7.5 آمپر صبا شما فقط باید تا زمانی که ژنراتور وارد عمل شود و برق دوباره جریان پیدا کند، برق را تامین کند.

سیستم های شما کجا هستند؟ اگر همه آنها در یک ناحیه فیزیکی باشند، قرار دادن چندین سیستم در یک UPS بسیار آسان تر است. اگر سیستم‌هایی که می‌خواهید محافظت شوند در سراسر یک ساختمان یا چندین محوطه دانشگاه پخش شده‌اند، برای پوشش همه آنها به چندین دستگاه UPS نیاز دارید.

 اگر می خواهید برق مورد نیاز را تامین کنید تا مردم بتوانند بدون وقفه به کار خود ادامه دهند، یک یو پی اس با باتری بزرگتر می خواهید که عمر طولانی تری داشته باشد. اگر می‌خواهید سیستم‌ها را تا زمانی که به خوبی خاموش شوند روشن نگه دارید، یک باتری صبا باتری کوچک‌تر که فقط چند دقیقه دوام می‌آورد کافی است.

بسیاری از صاحبان مشاغل ترجیح می دهند تمام سیستم های کامپیوتری خود را روی یک دستگاه UPS قرار ندهند زیرا می خواهند در هزینه خود صرفه جویی کنند. در عوض، آنها فقط یک UPS را بر روی سیستم های حیاتی خود که برای خدمات رسانی به مشتریان نیاز دارند نصب می کنند.

هنگامی که نوع UPS مورد نیاز خود را انتخاب کردید، نوبت به نصب آن می رسد. اگر یک یو پی اس بزرگ را انتخاب می کنید که به شما امکان می دهد پریزهای محافظت شده سخت افزاری را در تاسیسات خود داشته باشید، برای انجام این کار باید یک برقکار مجرب داشته باشید. به دلیل ولتاژهای بالا و مجوزهایی که مورد نیاز خواهد بود، این چیزی نیست که بخواهید خودتان آن را به عهده بگیرید.

اگر فقط یک یو پی اس و باتری 2 ولت 800 امپر صبا ی آن را بین پریز برق معمولی خود و سیستم کامپیوتری که نیاز به محافظت دارد اضافه می کنید، می توانید به تنهایی از این موضوع مراقبت کنید. اگر سیستم کامپیوتری فقط یک سیم برق دارد، برای نصب یو پی اس باید آن را به طور کامل خاموش کنید.

 پس از خاموش شدن، سیستم کامپیوتر را از دیوار جدا کرده و به یو پی اس وصل کنید. سپس، یو پی اس را به پریز برق وصل کرده و آن را روشن کنید. پس از اتمام، می توانید رایانه خود را دوباره روشن کنید و به طور معمول کار می کند، اما با محافظت اضافی UPS.

اگر سیستمی که می خواهید محافظت شود دارای دو منبع تغذیه است، می توانید بدون خاموش کردن تجهیزات، نصب را کامل کنید:

یو پی اس را به منبع برق خود وصل کرده و روشن کنید.

یکی از منابع برق سیستم کامپیوتری را از دیوار جدا کرده و به یو پی اس وصل کنید. چند دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید برق تثبیت شده است.

این مرحله را برای منبع تغذیه دوم تکرار کنید.

پس از اتمام، سیستم شما از قطع برق محافظت می شود.

نصب یک یو پی اس یک راه عالی برای ایمن نگه داشتن سیستم های کامپیوتری شما و در عین حال اجتناب از قطعی برق است. دستگاه های UPS با کیفیت می توانند برق پایدار را برای یک سال بدون هیچ مشکلی تامین کنند. با این حال، مانند همه باتری ها، باتری 6 ولت 200 آمپر صبا به مرور زمان تحلیل می روند.

بنابراین، هنگامی که یک یو پی اس را برای شرکت خود انتخاب می کنید، لطفاً به مدت زمان تحت پوشش گارانتی دستگاه توجه داشته باشید و آن را به برنامه معمولی به روز رسانی سیستم رایانه خود اضافه کنید تا مطمئن شوید که سیستم شما همیشه محافظت می شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز