خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون استان:

تعاون بخش اقتصادی عظیمی را در قزوین مدیریت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۹۹۵

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: تعاون در استان قزوین با فعال بودن در حوزه‌های مختلف، بخش اقتصادی عظیمی را مدیریت می‌کند و انتظار است به این بخش توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله زارعی در نشست معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعاونگران استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: از زمانی که قانون اساسی براساس عدالت محور بودن نهضت اسلامی شکل گرفت، مباحث تعاون در آن گنجانده شد، تا دهه ۶۰ و ۷۰ تعاون بسیار پررنگ بود و اعتبارات این بخش از سایر بخش‌ها متنایز بود و ۲ هزار تعاونی در این بازه تعاونی شکل گرفت و بعد به ۳ هزار مورد رسید.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: قزوین و دشت قزوین در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است و ۲۰۰ واحد مرغ تعاونی داریم و تقریبا تمام بخش دام تعاون است، ۱۵ درصد مرغ و ۲۰ درصد مرغ تهران توسط تعاون قزوین تامین می‌شود.

وی بیان کرد: تعاونی‌های آبزی پروری هم در استان جایگاه خوبی دارد و تعاونی بچه ماهی یک‌هزار تنی در کنار شاهرود احداث شده و قسمتی از آن به عرصه تولید رسیده است.

این مسئول افزود: سه شهرک بزرگ استان توسط اتحادیه‌ها آماده سازی شده و ۴۵ هزار واحد ساخت و تحویل داده شده و ۴ هزار واحد هم در شرف ساخت است و تمام برج‌های قزوین به استتنای سه مورد متعلق به بخش تعاون است.

وی عنوان کرد: در حمل و نقل هیچ ماشین عمومی نیست که در قزوین حرکت کند و تعاونی نباشد، تعاونی‌های مصرف و اعتبار هم فعال است.

زارعی اظهار کرد: تمام روستاها را به شکل تعاونی توسعه روستایی ساماندهی می‌کنیم که از این کار نتیجه گرفته‌ایم و تولید گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی از این طریق تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن کارگری ۶ هزار نفر را ساماندهی کردیم در طرح ملی مسکن اما موفق به گرفتن زمین نشدیم و صرفا یک پروژه ۷۰۰ واحدی را ساختیم که در مراحل آخر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز