خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین جزء استان‌های رده بالا در تورم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۶۴

استاندار قزوین با بیان اینکه مسکن از مسائل جدی استان قزوین است، گفت: متأسفانه استان قزوین جزو استان‌های رده بالا در زمینه تورم است که دلیل اصلی آن مسکن است که در این زمینه به دنبال این هستیم تا با تولید زمین به چرخه تولید مسکن کمک کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی در نشست با معتمدین استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای استقرار مجموعه مدیریتی استان قزوین سعی شد در یک فضای با آرامش، همراه با نگاه به جلو برای پیشرفت و پیگیری امور در حوزه‌های رایج و متداول و مهم‌تر از آن در حوزه های پیشران‌های تعالی و توسعه اقدامات انجام شود تا شاهد تحول‌های اثرگذار و چشم‌گیری در استان باشیم.

استاندار قزوین افزود: استان قزوین داری ظرفیت‌های بی شماری است و وضعیت منحصر به فردی را در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، راه‌های ارتباطی و مهم‌تر از آن بافت جمعیتی، ظرفیت فرهنگی و شرافت و اصالت موجود در بین مردمان خود دارد که تمامی آن‌ها شرایط بی نظیری را برای استان رقم زده است.

وی با بیان اینکه در کنار این موضوعات، مسائلی وجود دارد که منجر به کاهش سرعت پیشرفت استان شده است و باید بیشتر مورد دقت و توجه قرار گیرد، گفت: اراده جمعی و همیّت برای پیگیری مسائل استان که شاید دلیل آن همان نجابت و شرافت مردم استان قزوین باشد یکی از موضوعات و مشکلات استان است که این مهم باید در استان تقویت شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: اگر معتمدین استان پیگیری و مطالبه‌گری را به درستی انجام ندهند، در خلأ به وجود آمده، یکسری چهره‌های غیرذی صلاح مطالبه‌گری می‌کنند که نتیجه آن بروز مشکلاتی برای استان و مردم خواهد بود.

وی اظهار کرد: معتمدین و بزرگان و پیشکسوتان انسجام بیشتری برای پیگیری مشکلات و مطالبه‌گری از مسئولان در زمینه برطرف شدن مشکلات استان داشته باشند.

اعلایی افزود: در حوزه‌های اقتصادی به دلیل تاکید رهبر معظم انقلاب به دولت اولویت گذاری ویژه‌تری در استان صورت گرفته است و سعی می‌شود براساس منویات مقام معظم رهبری امور به صورت‌ منسجم، مقتدر و با اشراف دنبال شود.

وی گفت: مقوله آب یکی از موضوعاتی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و از ابتدای استقرار تیم مدیریتی استان با شعار ارتقای ضریب تبدیل آب به درآمد که خروجی آن بازار آب است، اقداماتی را انجام داده‌ایم و اولین معاملات آن به زودی رقم خواهد خورد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در حوزه کشت و کشاورزی اقدامات متعددی در حال انجام است، اضافه کرد: برای افزایش بهره وری و راندمان تولید به ویژه در حوزه تولیدات گلخانه‌ای اقدامات متعددی در استان در حال انجام است که می‌تواند در راستای بهره وری اقتصادی بسیار موثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: موضوع راه و مسیر‌های مواصلاتی، انجام اقدامات در حوزه‌های دانش بنیان، راه اندازی شهرک انرژی از دیگر اقداماتی است که در استان برای آن برنامه ریزی‌های متعددی شده و به زودی نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: در حوزه گردشگری در استان قزوین باید اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد و شهر گردشگری، تاریخی و جذاب باید فریاد بزند که ویژگی‌هایی را در درون خود دارد و باید در این حوزه از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه در حوزه افزایش زمین در استان مشکلات برخی از اراضی استان برطرف شده است، اضافه کرد: در همین راستا مشکلات اراضی اندیشه  برطرف شد و امیدواریم مشکلات عظیمیه و اراضی دیگر هم به زودی برطرف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز