خبرگزاری کار ایران

پدر شهید دکتر رفیعی:

کسی حال شهید دکتر رفیعی را در زمان جانبازی نپرسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۱۲

جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهرداری قزوین شب گذشته با خانواده های شهید علی رفیعی و جانباز شهید محمود رفیعی دیدار و گفتگو کردند.

ایلنا: جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهرداری قزوین شب گذشته با خانواده‌های شهید علی رفیعی و جانباز شهید محمود رفیعی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ پدر شهید دکتر محمود رفیعی در این دیدار گفت: شهید محمود بعد از جانبازی همیشه مریض بود و در کیف دستی‌اش همیشه دارو به همراه داشت گرچه برخی‌ها فکر می‌کردند پر از پول است.

وی ادامه داد: شهید محمود و خانواده‌اش به غیر از خدا از کسی توقعی نداشتند، روزی رسان را خدا می‌دانستند این پسر مایه افتخار و عزت من شد.

این پدر شهید که با اشک و آه سخن می‌گفت ادامه داد: در سال ۸۵ یک ترکش از گوش دکتر رفیعی بیرون آوردند بنیاد حتی حاضر نشد هزینه آن عمل را بدهد.

وی تاکید کرد: کسی حال این شهید را در زمان جانبازی نپرسید؛ خون شهدا و جانبازان مایه اقتدا مملکت و مسئولین است نباید مسئولین مربوط این طور عمل کنند، اگر رشادت این عزیزان نبود که کشور وضعیت عراق و افغانستان را پیدا کرده بود؛ شما عزیزان شورای اسلامی شهر باید فریاد و داد خانواده شهدا و ایثارگران را به گوش مسئولین برسانید.

وی بیان کرد: ما پول نمی‌خواهیم حرفمان اینست به داد امثال حاج محمود‌ها برسید ببینید خانواده‌شان در چه وضعیتی هستند، چرا هیچ وقت نگفتند چه کسانی اینجانباز سرافراز را کتک زدند به اتومبیلش صدمه زدند دانشگاه علامه طباطبایی حقوقش را قطع کرد، شریعتی رئیس وقت دانشگاه حقوقش را قطع کرد؛ اینجانباز با سختی به مشکلات ناشی از بمباران شیمیایی دشمن رسیدگی می‌کرد، حتی بنیاد از تمدید دفترچه ایشان سرباز زد شهید در اواخر عمرش با قرض گرفتن به دنبال درمان خود بود این درست است که ایثارگران این مملکت را در ذلت ببنیم.

وی عنوان کرد: برخی در یادواره شهدای گرگان از ایشان خواسته بودن در روز عرفه برای آنان دعا کند که همانجا گفته بود من به روز عرفه نمی‌رسم؛ ایشان به علمای بزرگ همچون آیت اله بهادلادینی تقوی و زرآبادی رابطه داشت و بعضا دیده بودم مشکلاتش را با عنایت آیت اله زرآبادی حل می‌کرد

فصیحی رامندی: در دیدار با خانواده شهدا روحیه خدمت می‌گیرم

فرج اله فصیحی رامندی، یک از فرماندهای جنگ و آزاده که هم اکنون عضو شورای اسلامی شهر می‌باشد در این دیدار صمیمی گفت: یکی از برنامه‌های خوب شورای اسلامی شهر و شهرداری دیدار با خانواده معظم شهداست که همه با آنان مدیون هستند با دیدار با خانواده شهدا روحیه خدمت می‌گیرم و امد است با حضور در منزل والدین شهدا قوت قلب هم بگیرم.

فصیحی رامندی با ذکر خاطره‌ای در خصوص ورود مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به قزوین نیز گفت: قرار شد در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران که خدمت حضرت آقا می‌رسیم تعدادی از جانبازان و ایثارگران سخنرانی کوتاهی داشته باشند؛ بنابراین من با شهید محمود تماس گرفتم هرچه اصرار کردم ایشان نپذیرفتند سخنرانی بکنند بعدا متوجه شدم ایشان در دیدارهای متعدد خدمت معظم له رفته‌اند.

صادقی نیارکی، عضو شورای شهر: خانواده‌های شهدا سرمایه‌های نظام هستند

علی صادقی نیارکی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» گفت: امریکا به عنوان سردمدار استکبار جهانی از ملت ایران عصبانی است و مخالفتش هم ناشی از شهادت طلبی ملت ایران است. صادقی نیارکی افزود: خانواده‌های شهدا سرمایه‌های نظام هستند و هر وقت احساس می‌کنیم طاقتمان کم شده است به این سرمایه‌ها مراجعه می‌کنیم تا در مسیر خدمت گذاری و نوکری ملت ثابت قدم‌تر باشیم. ما نیاز به حضور در جمع گرم و صمیمی خانواده شهدا را داریم.

صدیقی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین: شهید محمود رفیعی تفکری ملکوتی داشت

محمدرضا صدیقی یکی دیگر از فرماندهان جنگ و عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: در این خانه بوی شهادت و عرفان به چشم می‌خورد شهید محمود رفیعی تفکری ملکوتی داشت جایش در روی زمین نبود.

صدیقی ادامه داد: کسی که درس عاشورا و مهدویت می‌داد باید شلاق و تازیانه بخورد باید سر از بدنش جدا شود این‌ها جزو فرهنگ و مکتب عاشوراست ولی مصیبتش برای آنانی است که باز مانده‌اندو این تازیانه‌‌ها باید به مسئولین بخورد.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: زمین و این دنیا برای این شهدا همانند قفس بود، عزت بزرگی برای شهدا و خانواده ایشان است و شرمندگی‌اش برای مسئولین باید طوری برنامه‌ریزی شود از مدیران ارشد بنیاد شهید برای دیدار با شهدا حضور داشته باشند.

چگینی، عضو شورای شهر قزوین: شنیدن سخنان خانواده شهدا از مصیبتهای بر آنان رفته بسیار دردآور است

احد چگینی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: شنیدن سخنان و درد دل خانواده شهدا از مصیبتهای بر آنان رفته بسیار دردآور است، اینکه بعد از شهادت می‌شنویم یک استاد دانشگاه در شرایط خاص جانبازی این همه مصیبت کشیده است بیشتر دردآور است آنان با این صبرشان درجاتشان را عالی کردند.

حسین غیاثوند، عضو شورای شهر: یکی از برکات دیدار با خانواده شهدا پیگیری مشکلات مردم است

حسین غیاثوند، دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز گفت: بغض در سخنان پدر شهید دکتر محمود رفیعی برایمان ناراحتی زیادی ایجاد کرد این غربت این شهید است.

وی با اظهار اینکه مشکلات این شهید و خانواده‌اش باید از طریق وزارت علوم و بنیاد شهید پیگیری شود، تصریح کرد: یکی از برکات دیدار با خانواده شهدا پیگیری مشکلات عمومی مردم است این‌‌ همان مصداق شهدا شمع محفل بشریت هستند و در غیابشان به مردم کمک می‌کنند.

این عضو شورای شهر بیان کرد: مردم چوبیندر پاره تن اعضای شورای شهر قزوسن هستند، هدف شورا شهر و شهرداری توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم قزوین است و به طور ویژه به چوبیندر در بودجه ۹۳ خواهیم پرداخت.

صلح جو، عضو شورای اسلامی شهر: خدمت خالصانه به مردم مقابله با جنگ نرم است

حسین صلح جو یکی دیگر از فرماندهای ۸ سال دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر نیز با شاره به سخنان مقام معظم رهبری که «۸ سال دفاع مقدس گنج برای ماست و ما باید ذخایر آن را استخراج کنیم و به مردم معرفی کنیم» گفت: یکی از این گنج‌ها شهدا و خانواده‌های آنان هستند ما با حضور در منزل شهید با روحیات، منشف ایثار، فداکاری و ساده زیستی و… آنان آشنا می‌شویم و به عنوان الگو به جامعه معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما با شناخت بیشتر از دکتر رفیعی مسئولیتمان سنگین‌تر شد، خدمت خالصانه به مردم مقابله با جنگ نرم است، همه اعضای شورای شهر به توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته تاکید دارند تا این مناطق به جایگاه اصلی خود برسند.

ابراهیمی، مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری: دکتر رفیعی همانند یک بسیجی خستگی را خسته کرده بود

غلامرضا ابراهیمی، مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین و از دوستان شهید دکتر محمود رفیعی نیز در این دیدار گفت: متاسفانه در کشور ما بعد از شهادت و فوتشان می‌شناسیم بهتر است برنامه ریزی شود افرادی که خالصانه خدمت کرده‌اند در زمان زندگی شناخته شوند.

وی با اشاره به شخصیت شهید دکتر محمود رفیعی نیز گفت: ایشان همانند یک بسیجی خستگی را خسته کرده بود.

وی افزود: شهید رفیعی در سن ۴۵ سالگی با قد خمیده و عصا راه می‌رفت به مقام معظم رهبری علاقه وافری داشت.

فدایی فر، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین: ساده‌زیستی شهدا و خانواده ایشان الگوی مناسبی برای مسئولین است

کیومرثفدایی فر، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین نیز در این دیدار ساده‌زیستی شهدا و خانواده ایشان را الگوی مناسبی برای مسئولین عنوان کرد.

وی وضعیت زندان چوبیندر و ورودی آن را در یک از مشکلات اساسی آن دانست و گفت: فرماندار قزوین قول داده‌اند در صورت اختصاص زمین مناسب امکان جابجایی زندان وجود دارد.

مدیر منطق یک شهرداری قزوین برای احداثسرویس بهداشتی جلوی زندان خواستار تخصیص زمین برای احداثآن در سال ۹۳ شد و در پایان از همکاری و همراهی مردم و شورایاران این ناحیه شهر با مدیر ناحیه قدردانی کرد.

در ادامه در خصوص موضوع بهسازی حجاده اختصتاصی زندان چوبنیدر، ساماندهی وضعیت اتوبوس و مینی بوس و تاسکی‌ها وضعیت فاضلاب زندان واحد کمپوست باغ اربابی ناگذاری میدان ورودی شهر به نام شهید دکتر محمود رفیعی ایجاد امکانات بهداشتی جلوی زندان و… صحبت شد.

شایان ذکر است؛ دکتر محمود رفیعی متولد سال ۱۳۴۳ روستای چوبیندر قزوین بود. سی سال قبل درسال۶۲ در کمین دشمن افتاد و بعد از شهادت شماری از دوستانش مورد اصابت گلوله‌های متعدد و حتی تیر خلاص دشمن قرار گرفت و روح از بدنش جدا شد، اما پس از گذشت چندین ساعت و با وجود انتقال به سردخانه، علائمی از حیات در او دیده شد وبه فضل خدا باترکش‌های فراوانی که در بدن و ازجمله در کنارقلبش داشت، سی سال دیگر از خدا عمر گرفت.

آقای رفیعی در سال ۷۸ موفق به اخذ مدرک کار‌شناسی ارشد شد و سپس به استخدام دانشگاه علامه طباطبائی درآمد. وی از ابتدا در روابط عمومی دانشگاه مشغول به کار شد تا اینکه در سال ۸۴ به ریاست روابط عمومی منصوب و در سال ۸۶ با استعفاء از این سمت، به عنوان هیئت علمی در گروه ادبیات علامه مشغول به کار شد. وی از‌‌ همان سال دوره دکتری ادبیات را نیز در گروه ادبیات دانشگاه علامه آغاز کرد و در سال ۹۱ از پایان‌نامه خود دفاع کرد.

شایان ذکر است؛ علی رفیعی پسر عموی جانباز شهید دکتر محمود رفیعی نیز یکم مهر ۱۳۴۸ در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش ابوالقاسم، پیمانکار بود و مادرش طیبه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم اسفند ۱۳۶۳در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز