خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز اسلامی شهر منچستر در قزوین:

گام‌های خوبی برای زمینه همکاری بین شهر قزوین و منچستر برداشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۵۱

حضور مهمانان منچستری در نخستین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی باعثشد گام‌های خوبی برای فراهم کردن زمینه همکاری بین شهرهای منچستر با شهر قزوین در زمینه‌های شهری، علمی، سرمایه‌گذاری و اقتصادی برداشته شود.

ایلنا: معاون مرکز اسلامی شهر منچستر گفت: حضور مهمانان منچستری در نخستین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی باعثشد گام‌های خوبی برای فراهم کردن زمینه همکاری بین شهرهای منچستر با شهر قزوین در زمینه‌های شهری، علمی، سرمایه‌گذاری و اقتصادی برداشته شود و این یکی از نتایج مهم حضور کشورهای غیراسلامی در این اجلاس به میزبانی شهر قزوین بود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ دکتر علی اصغر چراغی، استاد انجمن بین المللی وابسته به دانشگاه منچستر و معاون مرکز اسلامی شهر منچستر که یکی از مراکز تحت پوشش مقام معظم رهبری است افزود: ارتباط با کار‌شناسان و مهندسان شهر منچس‌تر برای ارتقاء سطح دانش در زمینه مدیریت شهری، آشنایی اعضای شورای شهر با آخرین پیشرفت‌های شهر منچس‌تر، بازدید اعضای شورای شهر منچس‌تر از اماکن تاریخی قزوین، خواهر خواندگی شهر قزوین با شهر منچستر، حضور دکتر نادر آفتاب احمد در سمینارهای علمی برای ارائه آخرین نظرات در خصوص نانو تکنولوژی با همکاری دانشگاه‌های قزوین و اهداء تجهیزات و آخرین تکنویوژی در خصوص شهرسازی از طرف شهر منچستر از نتایج حضور مهمانان منچستری به شهر قزوین در این اجلاس بود.

وی در ادامه با اشاره به سفر خود به ایران دو ماه قبل از برگزاری نخستین اجلاس جهانی و دیدار با شهردار قزوین گفت: در این دیدار به شهردار قزوین پیشنهاد دادم تا در اجلاس جهانی شهرهای اسلامی علاوه بر حضور کشورهای اسلامی، کشورهای غیراسلامی به عنوان ناظر در این اجلاس دعوت شوند که شهرداری قزوین بعد از هماهنگی‌های لازم این پیشنهاد را با استقبال خوب پذیرفت.

چراغی اضافه کرد: با پیشنهاد حضور کشورهای غیراسلامی در اجلاس قرار شد از شهر منچستر چهار مهمان تاثیرگذار و مهم در این اجلاس حضور پیدا کنند.

معاون مرکز اسلامی شهر منچستر افزود: نفر اول که قرار شده بود در این اجلاس حضور پیدا کندجرمی کوربین نماینده حزب کارگر و نماینده پارلمان انگلیس ۸۵ ساله بود که ۴۵ سال سابقه فعالیت در مجلس و چندین دوره مسوولیت وزارت را بر عهده داشت و طرفدار ملت فلسطین هستند و در دوران بعد از انقلاب تلاش شده بود تا ایشان به کشور ایران دعوت شود ولی به دلایلی عملی نشد تا اینکه به دلیل ارتباط مرکز اسلامی منچستر با شخصیت‌های کشوری و محلی انگلیس ایشان دعوت مرکز را پذیرفتند تا در اجلاس جهانی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: ایشان همه کارهای خود را لغو کردند تا برای سفر آماده شوند و حتی مقدمات سفر فراهم شد اما در آخرین لحظه به خاطر فراخوان پارلمان انگلیس برای بررسی بحران سوریه نتوانستند حضور پیدا کنند البته شرکت ایشان در جلسه پارلمان برکات زیادی داشت چراکه مخالفت خود را برای جنگ با سوریه اعلام کردند و ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته حزب کار هستند.

چراغی در ادامه به حضور هرولد لیونز در اجلاس جهانی از منچستر اشاره و بیان کرد: هرولد لیونز شهردار منچستر با سن ۷۸ سالگی از بیماری سرطان و دیابت رنج می‌برد و قبل از حضور به ایران به ایشان گفته بودند که ایران کشور امنی نیست.

معاون مرکز اسلامی شهر منچس‌تر افزود: هرولد لیونز برای اولین بار در ایران حضور پیدا کردند و قبل از ورود به ایران نگران امنیت خود بودند و حتی به ایشان گفته بودند که برای تهیه غذا با مشکل مواجه خواهد شد.

تمام تبلیغات علیه ایران کذب است

چراغی گفت: ایشان بعد از سفر به ایران و حضور در قزوین برای شرکت در اجلاس جهانی تحت تاثیر برگزاری خوب اجلاس و مهمان‌نوازی مردم قزوین قرار گرفته بود و به خصوص ایشان تحت تاثیر فرهنگ غنی مردم قزوین قرار گرفته بود.

وی گفت: هرولد لیونز با الفاظ مثبتی از ایران یاد می‌کند و می‌گفت من متوجه شدم تمام تبلیغات علیه ایران کذب است و قبل از ورودم به ایران فکر می‌کردم وارد یک کشور عقب افتاده می‌شوم در حالی که اینطور نبود.

این مسوول ادامه داد: ایشان سه روز در ایران ماندند و بعد از برگشت به شهر منچستر در اولین جلسه شورای منچستر وقتی از ایشان سوال شده بود که سفر به ایران چطور بود، ایشان بسیار اظهار رضایت کرده بودند و از مردم ایران تمجید کرده بود.

حضور در شهر قزوین با تمدن ۵ هزار ساله ارزشمند بود

معاون مرکز اسلامی شهر منچستر در خصوص حضور دکتر نادر آفتاب احمد عضو شورای شهر منچستر و چشم پزشک به اجلاس جهانی گفت: ایشان از شخصیت‌های تاثیرگذار و حامی مسلمانان هستند و بعد از بازگشت به شهر منچس‌تر گفته بود من از شهری می‌آیم که سابقه ۲۰۰سال زیستن دارد اما ۵ هزار سال سابقه تمدن دارد و این برای من بسیار ارزشمند است.

چراغی بیان کرد: دکتر نادر آفتاب احمد به دلیل طرفداری از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل(ع) در بسیاری از جلسات مرکز اسلامی برای سخنرانی دعوت می‌شوند و ایشان علاوه بر حضور در مجمع جهانی به شهر مشهد مقدس سفر کردند و در طول سفر یک هفته خود به ایران تحت تاثیر فرهنگ غنی مردم ایران به ویژه تاریخ چندهزار ساله قزوین و مهمان‌نوازی ایرانیان‌ قرار گرفته بودند.

جذب سرمایه‌گذار از شهر منچستر به شهر قزوین

وی گفت: دکتر نادر آفتاب احمد در پایان سفر خود به ایران پیشنهاد داد در سفرهای بعدی برای سرمایه‌گذاری در این کشور به ویژه در قزوین حضور پیدا کنند.

چراغی افزود: دکتر نادر آفتاب احمد از شخصیت‌های برجسته نانو تکنولوژی در انگلیس هستند و سخنرانی ایشان در مجمع مورد توجه همه قرار گرفت.

این مسوول اضافه کرد: دکتر نادر آفتاب احمد تحت تاثیر پیشرفت‌های علمی ایران قرار گرفت و از مسوولین اجلاس در خواست کرد تا در مناسبت‌های علمی از ایشان دعوت شود.

معاون مرکز اسلامی شهر منچستر گفت: ارتباط با افراد تاثیرگذار برای حضور در اجلاس ارتباط دوستانه و کاری با این مرکز بود و به خاطر اعتمادی که به این مجموعه داشتند دعوت حضور در اجلاس را پذیرفتند و این زمانی اتفاق افتاده است که ایران در انگلیس دارای سفارت خانه و کنسولگری نیست.

وی افزود: در طول زمان برگزاری اجلاس جهانی جلسات مشترکی با مهمانانی که در این اجلاس حضور داشتند برگزار شد و در این جلسات قرار شد همکاری با شهر قزوین ادامه دار باشد.

تحول شهر قزوین در مدت زمان کوتاه

معاون مرکز اسلامی شهر منچستر با اظهار اینکه مهمانان منچستری که در اجلاس جهانی حضور داشتند اظهار کردند مدیریت شهردار قزوین در سطح بالایی قرار دارد، افزود: شهردار قزوین توانسته است در مدت زمان کوتاه تحول بزرگی در قزوین ایجاد کند و این شاخصه مهم از نظر مهمانان منچستری بسیار مهم بود.

وی افزود: موفقیت برگزاری اجلاس به مدیریت شهری قزوین برمی‌گردد که توانستند با کیفیت بالا این اجلاس را برگزار کنند و برگزاری خوب این اجلاس باعثشد که مهمانان خارجی دیدگاه مثبتی به مسوولین شهر قزوین داشته باشند.

آمادگی شهر منچستر برای میزبانی اجلاس جهانی شهرهای اسلامی

چراغی گفت: حضور کشورهای غیراسلامی به این اجلاس از آن جهت اهمیت داشت که آن‌ها به واقعیت‌های موجود معماری پی‌ببرند و از نظر مهمانان منچستری هرگز معماری اسلامی را به این عظمت و پیچیدگی نشناخته بودیم و تحت تاثیر معماری، تاریخ، فرهنگ و تمدن قرار گرفته بودند.

وی بیان کرد: مهمانان منچستری اعلام آمادگی کردند تا یکی از اجلاس‌های جهانی شهرهای اسلامی به میزبانی شهر منچستر برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز