خبرگزاری کار ایران

حبیب دهقان نسب مطرح کرد:

خط قرمزی ندارم جز آنکه نقش با باورهایم در تضاد باشد/ هرچه عوامل حرفه‌ای‌تری داشته باشید بیننده بیشتری خواهید داشت

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۵۹

حبیب دهقان نسب ضمن بیان اینکه مجموعه خواب و بیدار از جمله آثاری است که در زمان پخش خود خیابان‌های تهران را خلوت می‌کرد، درباره قبول نقش‌های منفی گفت: هیچ خط قرمزی در انتخاب نقش‌های مختلف ندارم.

به گزارش ایلنا، حبیب دهقان نسب اصلیتی شیرازی دارد. مجموعه‌های مختارنامه، چاه پنجاه، قفسی برای پرواز، تاکسی شانس، آخرین دعوت، بانوی سردار، از یادها رفته، جاده قدیم، فوق سری و پرده‌نشین ازجمله آثاری به شمار می‌آیند که دهقان نسب در آنها به ایفای نقش پرداخته است. 

سریال«خواب و بیدار» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده از جمله آثار مهم این بازیگر به شمار می‌آید که این روزها در حال پخش از شبکه آی‌فیلم انگلیسی است. این سریال پلیسی در سال ۸۰ ساخته شد. به این بهانه با حبیب دهقان نسب به گپ و گفتی دوستانه پرداختیم.

به نظرتان چرا «خواب و بیدار» ماندگار شد و مردم با آن ارتباط برقرار کردند؟

چون این سریال برای مردم جذابیت داشت. اگر کاری توجه مخاطب را به سوی خودش جلب نکند، پس زده می‌شود. به نوعی مخاطب کانال را عوض کرده و یا تلویزیون را خاموش می‌کند. خواب و بیدار قصه جذابی داشت. به شخصه فکر می‌کنم در هر کاری فیلمنامه حرف اول را می‌زند. هر چقدر فیلمنامه حرفه‌ای‌تر باشد و قواعد درام‌نویسی در آن رعایت شده باشد، نتیجه بهتری می‌گیریم. هر چقدر که عوامل حرفه‌ای تری در سریال مشارکت داشته باشند، بیننده بیشتری خواهید داشت. کارهای پرمخاطب در بازپخش‌ها نیز مخاطبشان را تکرار خواهند کرد. بسیاری از سریال‌ها حتی در زمان پخش اول هم مخاطب آنچنانی ندارند. قصه جذاب، متنوع و غیرتکراری و عوامل حرفه‌ای می‌توانند روی فیلمنامه اثر بگذارند.

اکنون این سریال در حال پخش برای مخاطبان انگلیسی زبان است، آیا «خواب و بیدار» برای آنها هم می‌تواند جذاب باشد؟

صددرصد جذاب است، زیرا جذابیت‌هایی که یک سریال باید داشته باشد، در این کار تجمیع شده. قصه خوب، کارگردانی حرفه‌ای، بازی‌های روان و صحنه پردازی مناسب از جمله ویژگی‌های این سریال هستند که حتماً مخاطبان غیرایرانی شبکه آی‌فیلم را هم جذب خواهند کرد. 

برای نقشی که در این سریال ایفا کردید، چه تحقیقاتی انجام دادید و چطور به نقش نزدیک شدید؟

آقای فخیم زاده در مقام نویسنده و کارگردان راهنمایی‌های لازم را به من می‌کردند تا نقش درست در بیاید. از سوی دیگر، در کارهای اینچنینی که در ژانر پلیسی ساخته می‌شود، یک مشاور از حوزه انتظامی حضور دارد که به بازیگران مشاوره می‌دهد. طبیعتاً اگر سوال و موردی بود، ایشان پاسخگو بودند. من هم سعی می‌کردم، مشورت‌های لازم را بگیرم تا بتوانم نقش سرهنگ را به خوبی ایفا کنم. این کاری بود که من می‌توانستم در مقام بازیگر انجام دهم. به طور کلی، بازیگران نسبت به مردم عادی بیشتر کنجکاو هستند. ما تجربه میدانی هم داریم. مثلاً وقتی قرار است نقش یک سرهنگ را بازی کنم، بیشتر به عوامل نیروی انتظامی توجه می‌کنم و طرز برخورد، رفتار و کردار آنها را مدنظر قرار می‌دهم. شاید اشخاص عادی نسبت به طرز رفتار یک پلیس بی‌توجه باشند، اما این مسائل برای ما به عنوان یک بازیگر مهم است.  

بازی در نقش یک سرهنگ نیروی انتظامی از چه ویژگی‌هایی برخوردار بود؟

وقتی نقشی به بازیگر پیشنهاد می‌شود، اگر برایش جذاب نبوده و پارامترهایی را که دنبالش است نداشته باشد، حتماً آن نقش را انتخاب نمی‌کند. نقش سرهنگ که من در خواب و بیدار ایفاگرش بودم، جذابیت‌هایی برایم داشته که انتخابش کردم. این نقش به لحاظ شخصیت‌پردازی برایم جذاب بود و قصه هم به نظرم جالب آمد. به همین دلیل نقش را قبول کردم. به طور کلی، نقش باید جای کار داشته و با کارهای قبلی متفاوت باشد تا بازیگر آن را قبول کند.

نقشی هست که خط قرمزتان شما باشد و بگویید که این نوع نقش را هرگز ایفا نخواهم کرد؟

نه، بعضی از همکاران نسبت به نقش منفی یک نوع بازدارندگی دارند و خط قرمزشان محسوب می‌شود ولی برای من اینطور نیست. من بارها نقش منفی بازی کرده‌ام. منتها همیشه سعی داشتم تعادلی را بین نقش مثبت و منفی ایجاد کنم تا انگ بازیگر نقش منفی نخورم. هر بازیگری با توجه به توانایی‌هایی که دارد، باید نقش‌ها را قبول کند. من خط قرمزی ندارم جز اینکه نقش با باورها و اعتقاداتم در تضاد باشد. 

اکنون مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر سر سریال «از بازگشت» هستم که حدود ۵۰ قسمت و یا کمی بیشتر است. فصل اول و دوم تمام شده و در چند روز آینده فصل سوم شروع خواهد شد. کارگردانی فصل اول و سومش برعهده آقای خردمندان است و فصل دوم را آقای بذرافشان کار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز