خبرگزاری کار ایران

بررسی هویّتِ پیوند مهاجر با فضاهای فرهنگی بیگانه در رمان «بنیادگرای ناراضی»

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۹۶۰

دو رمان تازه توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دو رمان «در شهر کوچکی گم شده‌ام» و «بنیادگرای ناراضی» به تازگی توسط انتشارات مروارید منتشر شده‌اند.

در شهر کوچکی گم شده‌ام

رمان «در شهر کوچکی گم شده‌ام» نوشته مونا حسینی توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

پشت جلد کتاب آمده است:

«می‌توان به عشق مثل یک اتفاق نگاه کرد. با پلک‌زدنی در ورطه عمیق دوست‌داشتن‌ها پا می‌گذاری. آنجا که همه‌چیز از آدم‌ها و حیوانات و گیاهان گرفته‌اند تا اشیاء برایت معنا پیدا می‌کنند، و اما با پلکی دیگر همه را از دست می‌دهی و اینبار شاید طوری دیگر به همه پیرامونت بنگری.

شاید عشق درست آن‌هنگام که از دست می‌دهی؛ متبلور شود. شاید یک‌بار، فقط باید از آن بهشت عدن بگذری و آنچه را که دیدی و تجربه کردی برای خودت در سرزمینی که جهنم می‌خوانیش دوباره از تو بسازی.

عشق فقط یک‌بار اتفاق می‌افتد ولی تو بارها عاشق می‌شوی.»

رمان «در شهر کوچکی گم شده‌ام» نوشته مونا حسینی در ۱۱۹ صفحه و به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

بنیادگرای ناراضی

رمان «بنیادگرای ناراضی» نوشته محسن حمید و با ترجمه امیرحسین صادقی و حکیمه انتصاری توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

رمان «بنیاد‌گرای ناراضی»، دومین اثر محسن حمید، به بررسی هویّتِ پیوندخوردهی مهاجر در فضاهای فرهنگی بیگانه می‌پردازد و نقش هژمونی را در سیاست‌های بازنمایی هویّت آشکار می‌سازد.

بنیادگرای ناراضی به بیستوپنج زبان ترجمه شده و جوایز متعدّدی را به دست آورده است، ازجمله: جایزه ی بهترین داستان از جایزه ادبی نویسندگان آسیا-آمریکا در سال ۲۰۰۸، کتاب برگزیده ی سالِ نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۸، کاندیدای نهایی من بوکر در سال ۲۰۰۷، برنده ی جایزه بهترین رمان سال ۲۰۰۸جایزه کتاب امبسدر، نامزد نهایی بهترین داستان در سال ۲۰۰۸ از جایزه کتاب نویسندگان آسیا - استرالیا، برنده جایزه ی بهترین کتاب در سال ۲۰۰۸  جایزه کتاب آنیس فیلد وولف.

پشت جلد کتاب در معرفی نویسنده آمده است:

«محسن حمید متولد سال ۱۹۷۱ در لاهور پاکستان است. وی در سه سالگی به همراه خانواده به آمریکا رفت و پس از تحصیلات پدرش به پاکستان بازگشت. بار دیگر در سن ۱۸ سالگی برای تحصیل به آمریکا رفت و در دانشگاه‌های پرینستون و هاروارد مشغول به تحصیل شد. در کلاس‌های آموزش نویسندگی تونی موریسون شرکت کرد که حاصل آن اولین رمانش با نام «سوختن پروانه» است.

رمان «بنیادگرای ناراضی» نوشته محسن حمید و با ترجمه امیرحسین صادقی و حکیمه انتصاری در ۱۴۶ صفحه و به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز