خبرگزاری کار ایران

مجموعه داستان افشین هاشمی و بازخوانی دوباره‌ای از آناکارنینا در تازه‌های مروارید

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۲۲۸

دو مجموعه شعر، دو مجموعه داستان و یک بازخوانی از شاهکارهای جهانی توسط انتشارات مروارید منتشر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه شعرهای «از من داخل شهر آلام می‌شوند»، «حسی که به جا نیاوردم»، مجموعه داستان‌های «پرنسس‌ها فقراتشان بیرون نمی‌زند»، «سینما مولن‌روژ: تاراج؛ سینمای ریولی: گمشده» و بازخوانی رمان «آناکارنینا» به تازگی توسط انتشارات مروارید منتشر شده‌اند.

سینما مولن‌روژ: تاراج؛ سینمای ریولی: گمشده

مجموعه داستان «سینما مولن‌روژ: تاراج؛ سینمای ریولی: گمشده» نوشته افشین هاشمی توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

این مجموعه داستانی از افشین هاشمی، بازیگر و کارگردان سینما و تئا‌تر چهارده داستان کوتاه با نگاه اجتماعی را شامل می‌شود که بعضا پیش‌تر در برخی نشریات منتشر شده بودند. عروسی، سینما مولن‌روژ: تاراج، سینما رولی: گمشده، گل رز، ایوا، مگس‌ها، مرد درخت‌ها، مرگ یک حقوق بگیر رده پایین، مترو، سفرنامه، شبی پر از خوشی، تو منو یاد کسی می‌اندازی، مانده‌های عاشقانه، زمستان و تک‌گویی‌های خیابانی اسامی داستان‌های این مجموعه هستند.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

 «من که می‌گم دختر، همین که زیرابرو ورداره، کافیه. قیافه‌ش زمین تا آسمون فرقشه؛ البته حالا که دخترا، همین که دیپلم می‌گیرن، هول و ولا گرفته، بدوبدو می‌دون زیرابرو برمی‌دارن، مبادا از قافله عقب بمونن. من دبگه به خدا نمی‌دونم اینایی که می‌بینم زنن یا دختر. می‌خوام برا «رضا» برم جلو، یه گپی بزنم، حرفی، صحبتی، می‌ترسم نکنه یهو خانمه بگه خجالت بکش خانم، من سه ساله شوهر کرده‌م! خب دست نزن به اون ابروی کوفتیت، آدم بفمه چی به چیه! همینه همه بی‌شوهر موندن دیگه! آدم نمی‌فهمه کی دختره، کی زن، که بتونه بره جلو لالقل. اون‌وقت همه می‌نالن که شوهر نیست. خب برندار اون ابروی کوفتیت رو!»

مجموعه داستان «سینما مولن‌روژ: تاراج؛ سینمای ریولی: گمشده» نوشته افشین هاشمی در ۱۰۱ صفحه و به قیمت ۱۰ هزار تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

پرنسس‌ها فقراتشان بیرون نمی‌زند

مجموعه داستان «پرنسس‌ها فقراتشان بیرون نمی‌زند» نوشته نسرینا رضایی توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

این مجموعه داستان ۱۲ داستان کوتاه را شامل می‌شود که روایت‌هایی هستند از زندگی امروزی ما آدم‌ها،‌ گاه تلخ و سرد،‌ گاه خاکستری و پیچیده. مسائل امروزی جوان‌ها و واقعیت زندگی نسل امروز که‌گاه درک نمی‌شود یا دیده نشده است در این کتاب با شخصیت‌های خاکستری نمایش داده می‌شود.

 «یک جفت چشم سیاه بیست‌ساله»، «از درد ترسی نیست»، «هراس حک‌شده روی آسفالت»، «شب تمام تنم را پوشاند»، «چهره‌ای که ارث برده‌ام»، «اتاق عربده می‌کشید»، «دوست ندارم بابا من را ببوسد»، «حجم سیاه»، «لبخند‌هایت مستدام متیوو»، «سکانس‌های سیاه و سفید»، «خوابگاه» و «لب‌های متحرک» اسامی داستان‌های این مجموعه هستند.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

 «ناگهان برق رفت. هرچه بیشتر به تاریکی زل می‌زدم، بیشتر می‌فهمیدم که جز سیاهی، چیز دیگری پیدا نیست. تنها بودم. با دست‌های یازده‌ساله و چشم‌هایی که دنبال روشنایی می‌گشت. می‌دانستم کسی خانه نیست، با این حال چند بار مادرم را صدا زدم. هیچ جوابی نشنیدم. از جا بلند شدم. کورمال کورمال خودم را به بیرون از اتاق کشاندم. زمستان بود و شعله‌های آبی بخاری کمی خانه را روشن کرده بود. حس می‌کردم کسی پشت سرم ایستاده است. حجمی نامرئی را پشت گردنم احساس می‌کردم. گوش‌هایم تیز شده بود و چشم‌های گشاده‌ام فقط به روبه‌رو خیره شده بود. زل زده بودم به نور زردرنگ کم‌سویی که از شعله‌های بخاری روی فرش می‌تابید. می‌ترسیدم به پشت سرم نگاه کنم. فقط یک آرزو داشتم؛ کاش صدای چرخیدن کلید در قفل بیاید. کاش در باز شود و مادرم داخل شود.»

پیش از این مجموعه شعر «کلمات تنم را کبود کرده‌اند» نیز از نسرینا رضایی منتشر شده است.

مجموعه داستان «پرنسس‌ها فقراتشان بیرون نمی‌زند» نوشته نسرینا رضایی در ۹۴ صفحه و به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

آناکارنینا

کتاب «آناکارنینا» نوشته مهدی میرباقری توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

میرباقری در این اثر به بازخوانی رمان مشهور لئوتولستوی یعنی «آناکارنینا» پرداخته است.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

 «نیاز: یه سوال بپرسم؟ قبل از اینکه من بیام تو زندگی‌ات عاشق بودی یا رابطه‌ای داشتی؟

کاوه:...

نیاز: داشتی؟

کاوه: برای چی می‌پرسی؟

نیاز: همین‌طوری.

کاوه: همین‌طوری سوال نمی‌پرسن

نیاز: داشتی یا نه؟ دوست دارم بدونم فقط.

کاوه: نه نداشتم.

نیاز: دروغ می‌گی.

کاوه: خب اگه می‌دونی دروغ می‌گم پس تمومش کن.»

تولستوی در این رمان شرح‌حال روابط میان خانواده‌های روسی در طبقه اشراف در قرن نوزدهم را روایت می‌کند. نیمی از کتاب به شخصیتی به‌نام آناکارنینا می‌پردازد و نیم‌دیگر آن شرح‌حال شخصیتی به‌نام «لوین» را از نظر می‌گذراند. داستان از آمدن آناکارنینا نزد خانواده برادرش به‌منظور حل اختلافات آ‌ن‌ها آغاز می‌شود. قامت این زن جوان در مسکو سرآغاز ماجراهای این کتاب می‌شود.

حسی که به جا نیاوردم

مجموعه شعر «حسی که به جا نیاوردم» سروده فایزه سید رضازاده توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

این مجموعه ۹۰ شعر کوتاه سپید را شامل می‌شود.

برخی از شعرهای این مجموعه را در ذیل می‌خوانید:

 «به بهشت آمدم

برای دیدنت

گفتند:

به جهنم رفتی

برای دیدنم

ببین عزیزم

دوست داشتن حدفاصل این دو است.»

 «نگرانت که می‌شوم

فکرم هزار راه می‌رود

یکی هم به تو نمی‌رسد»

پیش از نیز این سه مجموعه شعر با نام‌های «نمایش خش‌دار»، «لحظهٔ آن» و «سوزنبانی که آخرین تکه‌های زمین را رفو می‌کند» از فائزه سید رضازاده منتشر شده است.

مجموعه شعر «حسی که به جا نیاوردم» سروده فایزه سید رضازاده در ۹۴ صفحه و به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

از من داخل شهر آلام می‌شوند

مجموعه شعر «از من داخل شهر آلام می‌شوند» سروده هنگامه هویدا توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

این مجموعه ۶۹ شعر کوتاه سپید را شامل می‌شود.

برخی از شعرهای این مجموعه را در ذیل می‌خوانید:

 «میان ما

یک نفر راست نمی‌گفت

و شاید آن من بودم

که مدام به‌خاطر تو

به خودم دروغ می‌گفتم»

 «آنچه دورمان می‌کند

تلاش بیهوده‌ای‌ست که آغاز کردیم

عشق اتفاقی‌ست

که در غیاب ما می‌افتد»

هنگامه هویدا، شاعر، مترجم و پژوهشگر، متولد ۱۳۵۷ تهران است و تاکنون از او دو مجموعه شعر و دو مجموعه ترجمهٔ شعر فرانسه نیز منتشر شده است. او در حال حاضر دانشجوی انسان‌شناسی دانشگاه سوربن پاریس است.

مجموعه شعر «از من داخل شهر آلام می‌شوند» سروده هنگامه هویدا در ۱۱۵ صفحه و به قیمت ۱۱۰۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز