خبرگزاری کار ایران

در طرح عیدانه؛ ۳۰ هزار کتاب فروخته شد

با وجود سپری شدن پنج روز از طرح عیدانه کتاب؛ تعداد کتاب‌های فروخته شده به ۳۵هزار و ۴۶۰ نسخه رسیده است.

به گزارش ایلنا، تاکنون استان اصفهان، تهران، فارس، خوزستان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، گیلان، همدان، لرستان و کردستان درصدر پرفروش‌ترین استان‌ها در طرح عیدانه کتاب هستند.

کتابفروشی دانشجو (همدان)، دنیای زبان (لرستان)، مهرگان (اصفهان)، کتاب هانیوان (فارس)، نمایشگاه و فروشگاه کتاب محام (خوزستان)، فرازمند رشت (گیلان)، فرهنگسرای اصفهان (اصفهان)، انتشارات طاعتی (گیلان)، کتابفروشی علم و صنعت (گلستان) و کتاب منگان (فارس) از جمله پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها در طرح عیدانه کتاب به شمار می‌روند.

طرح عیدانه کتاب از ۱۵اسفند با ثبت نام و تأیید ۳۳۶ کتابفروشی برای مشارکت در آستانه نوروز آغاز شده است که تا کنون ۲۳۰ کتاب‌فروشی دارای فروش بوده‌اند.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز سال نو تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

در این طرح برخی کتابفروشی‌ها، کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با ۲۰ درصد تخفیف به خریداران می‌فروشند، موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

کد خبر : ۳۵۴۲۲۶