خبرگزاری کار ایران

مشارکت ۴۲ کتابفروشی استان اصفهان در طرح «عیدانه کتاب»

تاکنون ۴۲ کتابفروشی استان اصفهان در طرح «عیدانه کتاب» مشارکت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، طرح «عیدانه کتاب» از اتفاقات خوب در حوزه نشر با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب است که بخشی از یارانه مصرف‌کننده به سمت کتاب فروشی‌ها سوق داده شده است. با توجه به فضای عید نوروز فرصتی برای مردم و کتابفروشی‌ها ایجاد شده تا از این طرح استفاده شود.

تاکنون ۴۲ کتابفروشی استان اصفهان در طرح «عیدانه کتاب» مشارکت کرده‌اند که شهرستان‌های نجف آباد، شاهین شهر، سمیرم، فولاد شهر، شهررضا، نطنز، کاشان، نائین، خمینی شهر از جمله شهرستان‌های عضو در این طرح هستند.

شهر اصفهان با ۲۹ کتابفروشی، کاشان با چهار کتابفروشی و شاهین شهر با دو کتابفروشی بیشترین سهم این مشارکت را به خود اختصاص داده‌اند.

کتابفروشی‌های نشر نوشته، نقش نگین، کتاب باستان، کتابسرای جاویدان، کتابستان آفاق، کتاب زمان، کتاب کودک و نوجوان (فروشگاه اینترنتی شهر نیبگ)، کتاب خوارزمی، مهرگان، کتاب پژوهش، گنج دانش، کتاب فروشی شهر زبان اصفهان، کتاب سفیر، دانشجویان، کتاب فارابی، پرتو دانش، کتابفروشی عصر پویا، پیک فرهنگ و همام از جمله کتابفروشی‌های فعال استان اصفهان در طرح «عیدانه کتاب» هستند.

همچنین، از دیگر کتابفروشی‌های استان اصفهان که در این طرح شرکت کرده‌اند می‌توان به فروشگاه نوبل، سوره، گلفام، کتاب همام، کلبه کتاب، کتاب پیوند، کتاب نیما، ساربوک بادرود، پارسا، خانه کتاب کاشان، ساربوک ۱۵ خرداد، شهر کتاب کوثر، پخش کتاب اصفهان، کتابسرا، کتاب فروشی پیام نوین، کتاب توس، کتابسرای تندیس، کتابفروشی ادبستان، کتابفروشی رشد، فانوس، کتابسرا، شهر کتاب کاشان و نشر بهروز اشاره کرد.

حجت‌السلام امیر ارزانی (معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان اصفهان) با بیان اینکه طرح عیدانه کتاب به دنبال تقویت کتابفروشی‌ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی است، گفت: هدف از این طرح تشویق مردم به حضور در کتابفروشی‌ها، خرید کتاب و کمک به این واحدهای فرهنگی از طریق یارانه اختصاصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: به دلیل استقبال خوب مردم و کتابفروشی‌ها از طرح «کتابفروشی به وسعت ایران»، مرحله دوم این طرح در حال اجرا است که مردم می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: استان اصفهان در طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» از میان ٢۶ استان شرکت کننده در این این طرح، بیشترین سهم این یارانه را به خود اختصاص داد.

طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» در بازه زمانی یک ماه از ١۵ اسفند تا ١۵ فروردین در سطح کشور اجرا می‌شود.

کد خبر : ۳۵۲۸۰۸