خبرگزاری کار ایران

قول وزیر ارشاد برای حمایت از هنرمندان بیمار و بیماران هنرمند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار هنری برپاشده به نفع مبتلایان به بیماری ام اس در گالری ماه مهر دیدن کرد.

 به گزارش ایلنا، علی مرادخانی و تعدادی از مدیران وزارت ارشاد اسلامی در این بازدید همراه وزیر بودند واحمد مسجدجامعی و  کمال خرازی هم در همان زمان در گالری حاضر شدند و از آثار انتخاب شده دیدن کردند.

در این دیدار جمعی از مدیران انجمن ام اس ایران و مجموعه‌داران و هنرمندان نیز حضور داشتند. در جریان این دیدار علی جنتی در ابتدای امر از تمامی آثار دیدن کرد و در مورد آن­ها از برگزارکننده نمایشگاه و مدیران کالری سئوالاتی پرسید. پس از آن هم وزیر ارشاد در گپ و گفتی با اعضای انجمن ام اس درباره این بیماری اطلاعاتی کسب کرد.

وزیر ارشاد طی این گفت‌وگو بااعضای انجمن ام اس ضمن بیان اینکه آشنایی کلی با بیماری ام اس دارد از اقدامات وزارت بهداشت برای رسیدگی به این گروه از بیماران گفت و سپس چند سئوال درباره بیماری از مسئولان انجمن مطرح کرد: از جمله اینکه آیا ام اس جزو بیماری‌های خاص محسوب می‌شود یا خیر. که در این مورد به ایشان توضیح داده شد.

وزیر ارشاد در این گفتگو اعلام کرد براساس مذاکراتش با وزیر بهداشت قادر است به زودی و با تصویب قانونی کلیه خدمات درمانی برای هنرمندانی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند به صورت رایگان صورت گیرد.

در این جلسه از وزیر بهداشت درخواست شد که تسهیلاتی برای فعالیت بیماران ام اس که به فعالیت­های هنری اشتغال دارند در نظر بگیرد و همچنین از ایشان خواسته شد که به تولید آثار ویژه با محوریت بیماری ام اس و سایر بیماری­های خاص اهتمام بورزند که ایشان قول پیگیری و انجام این کار را دادند.

در نمایشگاه آثار هنری بیش از دویست اثر نقاشی، عکس، مجسمه از هنرمندان معاصر و بسیار برجسته و صاحب نام به نفع بیماران ام اس به نمایش گذاشته شده است. گالری تا بیست و هشتم خرداد ماه هر روز از ساعت 16 تا 20 دایر است.

کد خبر : ۲۸۳۸۴۰