خبرگزاری کار ایران

علی جنتی در پاسخ به ایلنا مطرح کرد:

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام ۹۰ درصد موفق بوده است

جنتی می‌گویددر دولت تدبیر و امید بر این تفکر هستیم که نمی‌توان با این همه فناوری نوین به یک باره مقابله کرد و کاری که انجام می‌شود فیلترینگ هوشمند است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا وزیر فرهنگ و ارشاد سالامی صبح امروز یک شنبه 20اردیبهشت در حاشیه هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونان اجتماعی فرمانده استانهای سراسر کشور   در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره استفاده از فیلترینگ هوشمند برای شبکه‌هایی که به صورت کامل فیل‌تر شده‌اند گفت: این موضوع در وزارتخانه ارشاد مطرح نیست بلکه مربوط به وزارت ارتباطات، فناوری اطلاعات می‌شود. در این وزارتخانه اقداماتی در این زمینه انجام شده است طبق آن چیزی که وزیر محترم ارتباطات گفته‌اند در اینستاگرام این کار انجام شده است و تقریبا بیش از ۹۰ درصد نیز موفقیت آمیز بوده است.

علی جنتی در حاشیه هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی فرمانده استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و موبایل گفت: روشی که در گذشته از آن استفاده می‌شد این بود که هر شبکه‌ای که احساس می‌کردیم موارد غیراخلاقی در آن وجود دارد فیلتر می‌کردیم.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید بر این تفکر هستیم که نمی‌توان با این همه فناوری نوین به یک باره مقابله کرد. کاری که انجام می‌شود فیلترینگ هوشمند است از این رو موارد مضر، ضد امنیتی و مخل امنیت را فیل‌تر می‌کنیم تا مردم از سایر موارد استفاده کنند. باید فضای ارتباطی شبکه‌های اجتماعی را باز گذاشت تا مردم از فضای مفید آن استفاده کنند و این نرم‌افزارهای ارتباطی را به روش‌های دیگر کنترل کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مبارزه با تولید نرم‌افزارهای ضدفرهنگی گفت: در گذشته ستادی با عنوان ستاد حمایت و صیانت از نرم‌افزارهای داخلی وجود داشت در بخش سینمایی با فیلم‌های خارجی وارداتی که در شبکه‌های خانگی توزیع می‌شد مقابله شد همچنین بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با بازی‌های خارجی غیرمجاز مقابله می‌کند و با همکاری نیروی انتظامی با متخلفین برخورد می‌شود. ما در زمینه تولید محتوا نیروهای بااستعدادی داریم که لازم است برای تولید برنامه از آن‌ها حمایت شود. همچنین توانستیم در زمینه تولید انیمیشن فضایی را ایجاد کنیم که با تولید بازی و فیلم‌هایی که کیفیت بالایی دارند از نظر محتوایی به فضای انیمیشن کمک کنیم.

کد خبر : ۲۷۶۰۳۶