خبرگزاری کار ایران

خدمت رسانی ۱۲ روزه جبهه جهادی شاهد بر بام زاگرس

کد خبر : ۲۶۳۶۰۶

دومین اردوی «جبهه جهادی شاهد» به منظور خدمات رسانی و یاری رسانی به مناطق محروم در آخرین نقطه صعب‌العبور رشته کوه زاگرس در استان خوزستان از تاریخ ۲۹ اسفند الی ۹ فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این جبهه جهادی که براساس منویات مقام معظم رهبری و محرومیت زدایی تشکیل و متشکل از فرزندان شاهد و ایثارگر، همسران، خواهران و برادران شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز می‌باشد در راستای فعالیتهای کمک رسانی و اقدامات خیرخواهانه خود این بار به استان خوزستان سفر کرد.

متخصصان و نخبگان شاهد و ایثارگر با حضور در روستا‌های چال آبزا، برآفتاب، شیربسته، درب کاظم وفاله از روستاهای بخش سوسن از توابع شهرستان ایذه خدمات خود را به اهالی این روستا‌ها ارائه کردند.

اکثر این روستا‌ها به علت قرار گرفتن در منطقه کوهستانی صعب العبور هستند به نحوی که بعضی حتی دسترسی توسط خودرو به آن‌ها امکان پذیر نیست و ارتباط تلفن و بی‌سیم هم در آنجا برقرار نمی‌شود و با وجود بارشهای اخیر دسترسی به این روستا‌ها بسیار سخت می‌باشد.

جبهه شاهد در طول ۱۲ روز ماموریت خود علی رغم خطراتی چون سیل، ریزش کوه، به ارائه خدمات در ۵ محور عمران و سازندگی، بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، فرهنگی، کشاورزی و دامپزشکی به مردم کم برخوردار و محروم این مناطق پرداخت.

آغاز پروژه ساخت مسجد امام رضا (ع) به مساحت ۶۰۰ مترمربع در روستای چال آبزا، مطالعات بافت روستایی منطقه جهت گروه‌های جهادی دیگر، دیوار نویسی بزرگ‌ترین مدرسه شبانه بخش سوسن، شعار نویسی بر دامنه کوه بخش سوسن، آموزش سبک ساخت خانه روستایی و بررسی مطالعاتی و محیطی ساخت غسالخانه در روستای برآفتاب از جمله اقدامات این جبهه در بخش عمران و سازندگی می‌باشد.

از اقدامات این گروه در بخش بهداشت و درمان نیز می‌توان به آموزش بهداشت عمومی، چهره به چهره و غربالگری بیش از ۲ هزار نفر ازهموطنان محروم این بخش از استان خوزستان، ویزیت و داروی رایگان بیش از ۱۲۰۰ نفر از هموطنان روستاهای چال آبزا، برآفتاب، شیربسته، درب کاظم و فاله، آموزش توسط تیم پزشکی، عیادت از کودک ۶ ماهه که توسط پیگیری جهادگران جبهه جهادی شاهد مورد عمل شکاف کام قرار گرفته بود و شناسایی و آموزش جلوگیری از شیوع برخی بیماری‌ها در روستا‌ها اشاره کرد.

برگزاری بیش از ۱۵۰ ساعت کلاس آموزشی قرآن، نماز، احکام در روستاهای برآفتاب، شیربسته و چال آبزا، بیش از ۱۴۴ ساعت آموزش چهره به چهره سبک زندگی، برگزاری ۱۵ کلاس کارفرینی و جهاد اقتصادی در سه روستای برآفتاب، شیربسته و چال آبزا، برگزاری بیش از ۳۰ حلقه معرفتی و اخلاقی طی ۸ روز از جمله اقدامات در حوزه آموزش و پژوهش این جبهه بوده است.

برگزاری افتتاحیه و مراسم پرفیض زیارت عاشورا به مناسبت ایام فاطمیه با نوای یادگار ۸ سال دفاع مقدس حاج صادق آهنگران و حضور خانواده معظم شاهد و ایثارگر و مسئولین استانی، برگزاری مراسم پر شکوه تحویل سال در گلزار شهدای اهواز با حضور جمع کثیری از خانواده‌های شهدا، برگزاری زیارت عاشورا در روستا‌ها به صورت همزمان، برگزاری نماز جماعت با حضور اهالی روستا، برگزاری مراسم ایام فاطمیه جهت جهادگران، اهالی منطقه سوسن و مهمان‌های نوروزی، اهداء بیش از ۲هزار بسته شامل لباس، لوازم تحریر، کتاب و لوازم ورزشی به هموطنان محرم منطقه، ساخت ۳ مستند از فعالیت جهادگران و زیارت یادمان شهدای شلمچه و اختتامیه اردوی جهادی جبهه جهادی شاهد نیز از جمله اقدامات فرهنگی جبهه جهادی در استان خوزستان می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز