خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

رشد ۲۰۰ درصدی مراجعه زنجانی‌ها به کتابخانه‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۱۵

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از رشد ۲۰۰ درصدی مراجعه مردم استان زنجان به کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، گفت:: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر ماهانه به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه می‌کنند که دارای ۲۰۰ درصد رشد است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محمد ربیع احمدخانی، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته زنجان، گفت: در حال حاضر در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یک میلیون و ۱۰۰ جلد کتاب وجود دارد که رشد خوبی داشته است.

احمد خانی، از عضویت ۱۵ هزار نفر در سال ۸۳ در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۸ هزار و ۸۵۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که دارای رشد ۳۳۰ درصدی است.

این مسئول د راستان زنجان، متوسط امانت عمومی کتاب را در سال ۸۳، حدود ۵۵ هزار جلد بود که در حال حاضر ماهانه یکصد و ۵۰ هزار جلد کتاب به امانت می‌رود، افزود: این موضوع دارای ۱۲۰ درصد رشد است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، در ادامه متوسط مراجعه مردم به کتابخانه‌های عمومی را در سال قبل از سال ۸۳ حدود ۷۰ هزار نفر دانست و افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر ماهانه به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه می‌کنند که دارای ۲۰۰ درصد رشد است.

فعالیت چهار باب کتابخانه خیری در زنجان

احمدخانی با اشاره به اینکه قبل ‌از سال ۸۳، هیچ کتابخانه عمومی خیری وجود نداشت، افزود: در حال حاضر چهار باب کتابخانه خیری در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه باب کتابخانه سیار مشغول ارائه خدمات به روستائیان است، افزود: یک باب کتابخانه نابینایان نیز خدمات‌رسانی لازم را انجام می‌دهد.

این مقم مسئول در استان، با اشاره به وجود ۲ هزار و ۳۰۰ عدد صندلی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان قبل از سال ۸۳ ادامه داد: در حال حاضر تعداد صندلی‌های کتابخانه‌ها به ۵ هزار و ۱۰۰ با ۱۳۰ درصد رشد رسیده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، درادامه تعداد کتابخانه مشارکتی را قبل از سال ۸۳ حدود دو باب اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۶ باب کتابخانه با ۷۰۰ درصد رشد در استان فعال است.

احمدخانی همچنین از ارائه خدمات اینترنتی در همه کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: ۱.۴درصد جمعیت کل کشور در استان زنجان زندگی می‌کنند اما نسبت کتابخانه‌های موجود ۲.۵ درصد کتابخانه‌های کشور است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص موضوع کتاب و کتابخوانی، افزود: ۵۰ تاکید در این زمینه وجد دارد.

این مسئول با بیان اینکه پیک مهر و ایستگاه مطالعه با توجه به تاکیدات رهبری راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این دو در فضاهای خالی گنجانده شده است که در حال حاضر ۶۳ ایستگاه مطالعه در استان فعال است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از توزیع ۴۰۰هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه خبر داد و افزود: در این خصوص اقدامات لازم انجام می‌شود.

آغاز هفته کتاب با تجدید پیمان با شهدا

احمدخانی با اشاره به آغاز هفته کتاب ادامه داد: از فردا تا ۳۰ آبان بیست و دومین دوره هفته کتاب آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین روز این هفته با عنوان کتاب، مسجد و محرم نامگذاری شده است، افزود: تجدید پیمان با کتابداران با شهدا برنامه نخستین روز این هفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه ترویج کتاب، ترویج امید شعار این هفته است که در سه محور در سه سطح برنامه‌ها برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های ملی، استانی و شهرستانی در این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، در پایان سخنان خود، از برگزاری مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان، خیرین کتابخانه ساز، حامیان کتابخانه‌ها و سند نهضت مطالعه مفید خبر داد و گفت: برگزاری پنجمین جشنواره اهدای کتاب به منظور اهدای کتاب از مردم با هدف گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌های عمومی و ارتباط خانواده‌ها و جوانان با کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز