خبرگزاری کار ایران

قریب به ۲ هزار کارگر آبفای خوزستان دو ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۷۹

«پرداخت نشدن حقوق و مطالبات کارگران آبفای روستایی روند خدمات رسانی به روستاهای محروم خوزستان را کند کرده است / حل نشدن مشکلات کارگران باعثشده تجمعات اعتراضی در برخی شهرستان‌ها همانند ایذه و مسجد سلیمان صورت بگیرد.»

یکی از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از تعویق بیش از دو ماه حقوق هزار و ۸۵۰ نفر از کارگران رسمی و قرار دادی این شرکت خبر داد.

این کارگر به ایلنا گفت: کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان که تامین کننده آب آشامیدنی ساکنین ۴ هزار و ۱۵ روستای محروم با ۱۴۰ تاسیسات کوچک و بزرگ در سطح استان خوزستان هستند هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند اما در دو ماه اخیر(خرداد و تیر) حقوقی دریافت نکرده اند.

او در ادامه مدعی شد: این کارگران که دارای سوابق کاری ۴ تا ۱۵ساله هستنددر اردیبهشت ماه نیز تنها «پایه حقوق» به آنها پرداخت شده است.

این کارگر شاغل در اداره آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان دلیل افزایش مشکلات پرداخت حقوق کارگران را کاهش بودجه سالانه این شرکت دانست و در ادامه گفت: با توجه به اینکه بودجه شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان از آغاز سال جاری از حالت «کشوری» به «استانی» تغییر کرده، این شرکت در تامین هزینه‌های جاری و عمرانی خود دچار مشکل شده است.

وی همچنین به مشکل صنفی دیگری اشاره کرد و گفت: کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان طبق عرف کاری باید سالانه مبلغی معادل ۱۵۰ هزار تومان بابت «حق لباس کار» از کارفرما دریافت کنند که چند سالی است به کارگران پرداخت نمی‌شود.

او با بیان اینکه کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان پاداش ارزیابی خود را در سال گذشته دریافت نکرده‌اند افزود:این شرکت با همکاری کارگران در سال گذشته در رتبه چهارم خدمت رسانی کشوری قرار گرفتکه قرار شد بابت این موفقیت به هر کارگر ۱۰ روز پاداش تعلق بگیرد که این مبلغ نیز تا به امروز پرداخت نشده است.

به گفته این کارگر،عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی، روند خدمات رسانی به روستاهای محروم خوزستان را کند کرده است.

این کارگر با اشاره به اینکه شرکت آبفای روستایی استان خوزستان در زمره شرکت‌های کاملا دولتی محسوب می شود، گفت: با این وجود از ابتدای سال جاری تا کنون عملا هیچ گونه حمایت مالی از سوی دولت به آبفای روستایی خوزستان نشده است و این در حالی است که پرداخت نشدن حقوق کارگران خدماتی به یک معضل جدی در استان مبدل شده است.

او گفت: بی‌توجه‌ای مسئولان استانی و کشوری در خصوص رفع مشکلات کارگران آبفای روستایی باعثشدهتجمعات اعتراضی در برخی شهرستان‌ها همانند ایذه و مسجد سلیمانصورت بگیرد.

او اضافه کرد: منابع مالی در آبفای روستایی استان خوزستان به حدی کاهش یافته است که در تامین سوخت و تجهیز خودروهای آب رسانی روستاهای کم خانوار که فاقد لوله کشی آب هستند و یا روستاهایی که به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر آب آشامیدنی ندارند دچار مشکل شده‌ایم.

این کارگر همچپنین درباره خطراتی که نبود تجهیزات برای کارگران می آفریند توضیح داد:خودرو‌ها به دلیل نداشتن تجهیزات همانند لاستیک مناسب امنیت جانی کارگران را به خطر انداخته‌اندو این خطر به ویژه در مورد کارگرانی که با خودروهای آب سیار به روستا‌ها سفر می‌کنند بیشتر به چشم می خورد.

یک ماه از حقوق معوقه کارگران به زودی پرداخت می شود
در این رابطه «غلام علی خلیف‌پور» مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان ضمن تایید تعویق حقوق کارگران این واحد گفت: کمبود اعتبارات جاری و عمرانی باعثتاخیر در خدمات و تعویق حقوق کارگران شده است.

او با بیان اینکه مکاتبات و مذاکرات شفاهی با مسئولان استانی و کشوری برای افزایش بودجه آب و فاضلاب روستایی خوزستان صورت گرفته است افزود: این مکاتبات با شرکت آب و فاضلاب کشور، معاونت بازرسی استان، معاونت سیاسی و… بود که در ‌‌نهایت صبح دوشنبه ۲۰ مرداد معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان وعده پرداخت اعتبارات جدیدی را حداکثر تا ۱۵ روز آینده به ما داده است.
این مقام مسئول وعده داد که با دریافت این اعتبار مالی جدید حداقل یک ماه از حقوق به تعویق افتاده کارگران پرداخت خواهد شد.

خلیف‌پور با اشاره به اینکهکمبود منابع مالی علاوه بر تهدید معاش کارگران، ایمنی آنان را نیز به خطر انداخته استتصریح کرد: به هر حال کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان با تحمل همه سختی‌ها به کار مشغولند و منتظر دریافت مطالبات خود هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در خاتمه با بیان اینکه دولت باید اعتبارات بودجه‌ای این شرکت را افزایش دهد در خاتمه اظهار داشت: تامین نشدن منابع مالی این واحد باعثکند شدن خدمات آب رسانی به مناطق روستایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز