خبرگزاری کار ایران

برای هشتمین سال پیاپی؛

دیروز، دعای عرفه در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۹۸

برای هشتمین سال پیاپی، دعای عرفه امام حسین علیه السلام به همت مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان و ازساعت ۱۳:۳۰درسالن شهدای بسیج سپاه این شهرستان با حضورهزاران نفر ازمردم خداجوی کاشان ودرجمع حافظان قرآن و نهج البلاغه برگزار شد.

دربعدازظهر روز شنبه ۱۲مهرماه سال۹۳مصادف بانهم ذی الحجه، برای هشتمین سال پیاپی، دعای عرفه امام حسین علیه السلام به همت مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان و ازساعت ۱۳:۳۰درسالن شهدای بسیج سپاه این شهرستان باحضورهزاران نفرازمردم خداجوی کاشان ودرجمع حافظان قرآن ونهج البلاغه برگزار شد..

حجه الاسلام حسن زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان بابیان این مطلب افزود: دعای عرفه که مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان توفیق برگزاری آن را در روز نهم ذی الحجه هر سال دارد، ‌ با توفیق الهی و عنایت حضرت صاحب الامرعجل الله تعالی فرجه الشریف، سال به سال مورد استقبال گسترده عموم مردم کاشان از زن و مرد، ‌پیر و جوان و کودک و نوجوان قرار گرفته است؛ مراسمی که هر ساله با ابهّت و عظمت بیشتری برگزار شده که بی شک به دلیل عظمت روح حسین بن علی علیه السلام و شیفتگی و دلباختگی مردم به این امام مظلوم است.

وی همچنین تصریح کرد: دعای عرفه، مناجات بسیار زیبایی از وجود امام حسین علیه السلام است وامام علیه السلام وقتی می‌خواهد این دعا را شروع کند، باسپاس الهی آغازنموده وبعد خود را به عنوان انسانی معرفی می‌کند که اول نطفه بوده، به دنیا آمده، خداوند محبتش را در دل پدر و مادر گذاشته وسپس خداوند را معرفی می‌کند؛ خداوندی که بزرگ است، مهربان، بخشنده، کریم و… است و سپس شروع به اقرار به گناهان می‌کند.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام که فرموده اند، چه بسا جنین در شکم مادر هم از برکات روز عرفه بهره می برد، گفت: طبق روایات، عرفه روزی است که هر جا دستی به سوی آسمان بلند شود و دلی بشکند آنجا هم محل توجه خداست.

حجه الاسلام حسن زاده بااشاره به این مطلب که اگر فردی دعای عرفه را با تمام وجود بخواند و به فرازهای دعا توجه کند می‌تواند به جایگاه والایی برسد گفت: عرفه روزی است که خداوند، بندگان خود را به اطاعت وعبادت خود دعوت نموده و سفره جود و کرم خود را برای آنها گسترانیده و هرفرازی از دعای عرفه دریچه ای از عشق و نور ومحبت و توحید را در دل انسان گشوده است.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان خاطر نشان ساخت: این مؤسسه، علاوه بر فعالیت در حوزه های آموزش عمومی و تخصصی قرآن و نهج البلاغه؛ فعالیت های تبلیغی و ترویجی را نیز دردستور کار خود قرار داده است که از جمله مهمترین آنها مراسم مدیحه سرایی، مرثیه سرایی و سخنرانی تبلیغی است.

وی گفت: این مؤسسه، ترویج شعائر الهی و معارف اهل بیت علیهم السلام را از اهم ّوظایف خود می داند که عملکرد این مؤسسه در برگزاری هفتگی دعای کمیل حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام، دعای عرفه امام حسین علیه السلام، زیارت ناحیه مقدسه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشّریف، زیارت اربعین امام حسین علیه السلام، خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها و عزاداری ایام ماه محرم، به خوبی گواه این مطلب است که باعثترویج فرهنگ مناجات دراین شهرستان شده است.

همچنین پیش از قرائت دعای عرفه، آیین حفظ خوانی نهج البلاغه توسط محمدحداد وامیرحسین طالبیان از حافظان قرآن و نهج البلاغه این مؤسسه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب شریف نهج البلاغه که «امروز بیشتر از همیشه، ملت و جامعه اسلامی مابه نهج البلاغه نیازمند است» و با هدف ایجاد شور، علاقه و انگیزه ای مضاعف در نوجوانان و جوانان، جهت حفظ نهج البلاغه و اهتمام به قرائت، تدبر، درک مفاهیم و عمل به این کتاب شریف برگزار شد که در این آیین، حافظان، گزیده ای از خطبه ۸۳نهج البلاغه معروف به «خطبه غرا» را از حفظ قرائت وترجمه آن را نیزبه صورت خطابه بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز