خبرگزاری کار ایران

پرویز بابایی مترجم درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۱۹۲

پرویز بابایی مترجم کتاب‌های فلسفی و تاریخی درگذشت. وی کتاب‌های «تاریخ عرب در قرون جدید» و «مکتب‌های فلسفی از دوران باستان تا امروز» را ترجمه کرده بود.

به گزارش ایلنا، پرویز بابایی، مترجم و نویسنده در سن ۹۲ سالگی از دنیا رفت. 

پرویز بابایی در سال ۱۳۱۱ در تهران محله گلوبندک متولد شد. به علت فوت پدر هنوز دوره ابتدایی تحصیل را تمام نکرده بود که در سال ۱۳۲۳ در چاپخانه‌ای مشغول به کار شد چاپخانه‌ای که متعلق به یکی از اقوام مادرش بود. کار در چاپخانه او را به مطالعه مطبوعات و کتاب علاقه‌مند کرد به دلیل فعالیت‌های سندیکایی و سیاسی وی دوبار پیش از ۲۸ مرداد ۱۳۲۳ و سه بار پس از ۲۸ مرداد بازداشت شد که آخرین بار آن از سال ۵۰ تا ۵۲ بود در جریان آن سال‌ها علاوه بر خودآموزی مداوم نزد اساتید مختلف اصول مقدماتی اقتصاد سیاست تاریخ و فلسفه را آموخت و زبان انگلیسی را نیز طی آن سال‌ها و سپس با سه سال تحصیل در کلاس‌های زبان شورای فرنگی بریتانیا فرا گرفت. 

پرویز بابایی نزدیک ۲۰ جلد کتاب ترجمه و تالیف کرد که از آن میان می‌توان از تاریخ عرب در قرون جدید، لودیگ فوئر باخ و ایدئولوژی آلمانی کانت و فلسفه معاصر، فلسفه تجربه‌گرا، از سقراط تا سارتر، فرهنگ اصطلاحات فلسفه و مکتب‌های فلسفی از دوران باستان تا امروز نام برد و تاریخ معاصر نیز مقالات و نقدهایی نوشته است. حوزه‌های آثار وی تاریخ فلسفه، ادبیات علوم اجتماعی و سیاسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز