خبرگزاری کار ایران

اجرای شش نمایش رادیویی و دو نمایش تلویزیونیِ تئاتر فجر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۴۰۸

شش نمایش رادیویی و دو نمایش تلویزیونی در دومین و سومین روز برگزاری چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان علاقه‌مندان و هنرمندان استان‌های مختلف در تئاتر شهر و موزه عبرت بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دومین و سومین روز از چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان شش نمایش رادیویی و دو نمایش تلویزیونی شد. 

«معبر کربلا» به نویسندگی بهرام نوری و کارگردانی مهرنوش ثابت‌نیا از گیلان، «بی‌از…بی‌زاد» به نویسندگی و کارگردانی مهدی قاسم‌زاده از مازندران و «عبور از هم» به نویسندگی مهدی قاسم‌زاده و کارگردانی مبین بوی‌افزار از مازندران نمایش‌های رادیویی بودند که در روز پنج‌شنبه، بیست‌وهشتم دی در تالار سایه تئاتر شهر اجرا شدند. 

«کجایی ابراهیم» به نویسندگی و کارگردانی هنری لیلی عاج با تهیه‌کنندگی حمید نیلی و کارگردانی تلویزیونی مسعود ساکت‌اف ساعت ۱۹ در تالار مشاهیر تئاتر شهر و در جمع هنرمندان استان‌های تهران، گیلان، خراسان جنوبی و مازندران به نمایش گذاشته شد. 

«کجایی ابراهیم؟»، زبان مشترک نگرانی شهدا برای حال مردم در شرایط امروز است. این اثر به این نکته می‌پردازد که اگر شهدای گردان کمیل مانند ابراهیم هادی در شرایط امروز جامعه هنوز زنده بودند در مواجهه با آسیب‌هایی که جامعه امروز با آن دست‌به‌گریبان است چه واکنشی نشان می‌دادند. 

همچنین، هنرمندان علاقه‌مند به نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی روز گذشته (جمعه بیست‌ونهم دی) به تماشای سه نمایش رادیویی در تالار سایه تئاتر شهر و یک نمایش تلویزیونی در موزه عبرت نشستند. 

نمایش‌های رادیویی، «بی‌جی‌ام‌تاو»، به نویسندگی ناصر کریمی‌نیک و کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان، «رنا» به نویسندگی منصوره عسگری با کارگردانی هانیه پیرامی از خراسان جنوبی و «سووشون» به نویسندگی الهام بهرامی‌شاد و کارگردانی آرش جمال‌الدینی از فارس در سومین روز از چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر اجرا شدند. 

«جهنم سرد»، به نویسندگی و کارگردانی هنری میلاد جباری مولانا، تهیه‌کنندگی سیدنیما شمس‌الدین و کارگردانی تلویزیونی سروش طباطبایی میزبان مخاطبان بود. 

این نمایش تلویزیونی، روایتی است از ترور زندی‌پور و مستشاران آمریکایی که بعد از این ترور وضعیت بازداشتگاه موقت کمیته مشترک ملتهب می‌شود و در ادامه ۹ نفر را با دلیل و بدون دلیل در تپه‌های اوین به تیر می‌بندند. 

به نظر می‌رسد برخلاف سردی هوای تهران، با به راه افتادن کاروان اجراهای جشنواره تئاتر فجر در سالن‌ها و محل‌های اجرای آثار محیطی و خیابانی شاهد گرما و استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان و هنرمندان عرصه تئاتر باشیم. 

چهل‌ و دومین جشنواره بین‌‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز