خبرگزاری کار ایران

یک کارگردان حاضر در جشنوار تئاتر فجر:

جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطن‌پرستی و میهن‌دوستی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۳۳۴

کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» نمایش خود را برداشتی از داستانی از شاهنامه فردوسی بزرگ می‌داند و می‌گوید: نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به موضوع انتقام او از افراسیاب به خونخواهی پدرش و هزاران ایرانی کشته شده، می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، بخش صحنه‌ای چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن میزبان حدود ۷۰ اثر نمایشی خواهد بود. 

در این بخش، محمد جهانپا از استان خراسان رضوی با نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به نویسندگی مهدی سیم‌ریز حضور دارد.

در این نمایش، سه طیف زمانی از بازیگران تئاتر خراسان و مشهد حضور دارند. این سه طیف شامل نسل دهه ۵۰، نسل دهه ۶۰ به بعد و نسل هنرجویان و دانشجویان کنونی هستند که با جهانپا همکاری می‌کنند. 

محمد جهانپا درباره درون‌مایه نمایش  «رویای اسبی به نام شبرنگ» ، کارگردانی و شیوه اجرای آن گفت: نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» درباره حضور کیخسرو در ایران و انتقام خون پدرش از افراسیاب است.

او افزود: همه داستان این قهرمان، زندگی سرشار از  وطن‌پرستی و خردورزی اوست. همه دغدغه من نیز همین است که هویت ایرانی ما برای نوجوانان و جوانان دوباره بازخوانی شود. وطن‌پرستی و میهن‌دوستی جان کلام نمایش من است.

جهانپا، شیوه کارگردانی نمایش خود را بر اساس کارگردانی درام غربی و بر پایه تولید فضاهای فرمالیستی و شیوه‌های بصری در طراحی صحنه و نورپردازی، معرفی می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز