خبرگزاری کار ایران

کشف گودال‌های قربانی مملو از اسکلت اسب در شهر عصر برنز در چین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۴۶

باستان‌شناسان موفق شدند شهری از دوره عصر برنز را در چین کشف کنند که مملو از گورهایی است که قربانیان و اسکلت‌های اسب‌ها را در خود جای داده.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان در چین بقایای یک شهر از دوره عصر برنز را کشف کردند که زمانی شامل کاخ، خندق، گورستان، گودال‌های قربانی، کارگاه‌های سفالگری و ریخته‌گری برنز بود. 

این شهر باستانی، معروف به Yaoheyuan، در دامنه‌های کوه لیوپان در شمال غربی چین قرار داشت. بر اساس مطالعه انجام شده، این شهر در دوره‌ای از تاریخ مرکز سیاسی و فرهنگی بود که از ۱۰۴۵ قبل از میلاد تا ۷۷۱ قبل از میلاد در طول سلسله ژو امتداد داشت، برجسته بود. 

اگرچه مکان‌های دیگر عصر برنز در این بخش از کشور وجود دارد، باستان‌شناسان بر اساس وسعت و تنوع ساختارهای کشف‌شده در حفاری‌ها، Yaoheyuan را مرکز منطقه‌ای احتمالی در این زمان می‌دانند. 

قربانی کردن انسان و حیوان در یائوهیوان معمول بود و گواه آن وجود مقبره‌های فراوان حاوی بقایای استخوان‌های انسان، اسب، گاو، بز، گوسفند، مرغ، سگ و خرگوش است که در کنار انسان دفن شده‌اند. محققان شش گودال قربانی حاوی اسب‌هایی را کشف کردند که در لایه‌ها روی هم چیده شده بودند. برخی از اسکلت‌ها به بخش‌هایی تقسیم شده بودند، که نشان می‌دهد حیوانات احتمالاً قبل از گذاشته شدن داخل قبر، قطعه قطعه شده بودند. 

دفن قربانی و وجود تعداد زیادی اسب در میان این قربانیان نه تنها به ثروت و موقعیت دولت یاوهیوان، بلکه به وجود اسب‌ها در این منطقه اشاره دارد. اسب‌ها یکی از مهم‌ترین منابع شمال غربی چین در دوره ژو غربی بودند. 

کشف گودال‌های قربانی مملو از اسکلت اسب در شهر عصر برنز در چین

باستان‌شناسان همچنین اولین مکان شناخته شده ریخته‌گری برنز دوره ژو غربی را کشف کردند که مملو از مخازن و انبوهی از مخلوط خاک رس بود که زمانی برای ساختن قالب‌ها، کوره‌ها و پایه‌های ساختمان استفاده می‌شد. 

علاوه بر این، محققان انواع مختلفی از آثار باستانی پراکنده در سراسر سایت را کشف کردند، از جمله قالب‌های سرامیکی، اشیاء یشم و سنگی، ظروف لاکی، ظروف سلادون (لعاب سبز) و استخوان‌هایی که بیش از ۱۵۰ ایدئوگرام مختلف حکاکی شده بودند، یا نمادی که یک کلمه را نشان می‌دهد. شبیه حروف چینی هستند. 

باستان‌شناسان حتا در خارج از شهر کشف شده، بقایای خانه‌ها، گودال‌های خاکستر، چاله‌های ذخیره‌سازی، کوره‌ها و جاده‌ها را بدست آوردند، در حالی که در داخل دیوارهای شهر، محققان شبکه‌ای پیچیده از کانال‌ها را کشف کردند که از میان بخش عمومی شهر عبور می‌کرد. این یافته‌ها، شواهد جدیدی را ارائه می‌کنند که با آن می‌توان چشم‌انداز سیاسی و فرهنگی شمال غربی چین را بررسی کرد و به طور گسترده‌تر، روابط بین مراکز و مناطق پیرامونی را در اواخر عصر برنز چین ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز