خبرگزاری کار ایران

کارگردان ایتالیایی حاضر در جشنواره پانتومیم زنجان:

فهم زبان پانتومیم برای همه ملت‌ها امکان‌پذیر است/ کار هنری در ایتالیا شغل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۱۳۶

آندریا فدی (نویسنده و کارگردان ایتالیایی) حاضر در دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان می‌گوید: حضور جوانان جویای هنر بااستعدادهای خوب در رشته پانتومیم نقطه قوت جشنواره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و نهادهای استانی زنجان به دبیری ساسان قجر از ۱۷ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در زنجان در حال برگزاری است. 

آندریا فدی؛ یکی از کارگردان‌هایی است که به واسطه بخش بین‌الملل از ایتالیا یه جشنواره پانتومیم زنجان آمده است. نام اثر این کارگردان ایتالیایی «حیوانات دیوانه» است که خودش نیز نویسندگی آن را به عهده داشته است. این اثر درد دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، امروز در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی زنجان روی صحنه رفت. 

آندریا فدی درباره هنر پانتومیم و جایگاه این گونه نمایشی در عرصه بین‌الملل گفت: پانتومیم هنری است که در آن هنرمند با حرکات بدن و دست پیام خود را به مخاطب منتقل می‌کند. 

پانتومیم فهم زبان‌ها را راحت کرده است

این هنرمند ادامه داد: اگر من برای ارائه هنر خود با نمایش کلامی عازم کشور دیگری می‌شدم، فهم زبان من، برای بسیاری ممکن نبود؛ درحالی‌که هنر پانتومیم به گونه‌ای است که افراد می‌توانند از طریق حرکت‌های دست و بدن به پیام هنرمند پی ببرند، بنابراین فهم زبان پانتومیم برای هر ملیتی با هر زبانی امکان‌پذیر است. 

نقطه قوت جشنواره حضور جوانان جویای هنر است

آندریا فدی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره «پانتومیم» در زنجان ادامه داد: حضور جوانان جویای هنر با استعدادهای خوب در رشته پانتومیم، نقطه قوت این جشنواره است. 

این نویسنده و کارگردان ایتالیایی خطاب به هنرمندان رشته پانتومیم گفت: اینکه هنرمندی برای خودش کار کند کافی نیست، آنان باید روی صحنه بروند و هنر خود را عرضه کنند، اشتباهات خود را بپذیرند و بتوانند با تکرار و تمرین یک اجرای بسیار خوب و عالی داشته باشند. 

او با بیان اینکه در هنرهای نمایشی و پانتومیم، عشق و علاقه بسیار مهم است، افزود: اگر کاری را با جان و دل قبول کنی و آن را ارائه دهی، لاجرم اثری که از خود به جای خواهد گذاشت، بسیار بیشتر خواهد بود. 

کار هنری در ایتالیا شغل نیست

این هنرمند ایتالیایی که از ۲۰ سال پیش کار پانتومیم را آغاز کرده است، ادامه داد: در کشور ایتالیا کسی به کارهای نمایشی به‌عنوان شغل نگاه نمی‌کند؛ یعنی نگاه درآمدی برای رشته‌های هنری وجود ندارد. 

فدی درباره نمایش «حیوانات دیوانه» که قرار است در جشنواره اجرا کند، گفت: این نمایش یک اثر کمدی با عروسک است که ایده آن را از سفرهای بسیاری که به سراسر ایتالیا و شرکت در جشنواره‌های متعدد داشتم به دست آوردم و تلاش کردم تا پانتومیم را با عروسک بازی تلفیق کنم. 

نمایش عروسکی مخصوص بچه‌ها نیست

او با یادآوری اینکه مخاطبان این نمایش همه بزرگ‌سالان و کودکان هستند، افزود: وقتی در کارم از عروسک استفاده می‌کنم مردم فکر می‌کنند این نمایش مخصوص بچه‌هاست؛ درحالی که این نمایش کمدی ترکیبی از پانتومیم و عروسک است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

این هنرمند ایتالیایی ادامه داد: وقتی جوانان این جشنواره را می‌بینم که با شور و اشتیاق از من سؤال‌های تکنیکی می‌پرسند، بسیار خوشحال می‌شوم و دوست دارم تا آنچه در توان دارم به آن‌ها انتقال دهم.

آندریا فدی در پایان گفت: من در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده‌ام و معتقدم وقتی در یک کشور جشنواره‌ای اجرا می‌شود، آداب‌ و رسوم آن کشور به جشنواره جلوه خاصی می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز