خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر:

اقامت ۳۷میلیون مسافر تا ۵ فروردین‌/ افزایش ۱۲.۵ درصدی تردد جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۵۵۵

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: تا روز پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در مجموع ۳۷ میلیون نفر، اقامت رسمی و غیر رسمی در سطح کشور داشتند.

به‌ گزارش ایلنا، سید مصطفی فاطمی در وبینار با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها که امروز یکشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با حضور تعدادی از نمایندگان اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در سالن خلیج‌فارس برگزار شد، گفت: پیک اول سفر سپری شد. با اطلاع‌رسانی‌هایی که سطح استان‌ها نسبت به خطر گازگرفتگی برای مسافران انجام شد، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مسمومیت با گاز co را داشتیم. 

استان‌ها به موارد غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی و سواحل توجه کنند

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشورافزود: ۲ درصد کاهش غرق‌شدگی را داشتیم، در مجموع ۲۷ مورد غرق‌شدگی را داشتیم. در استان مازندران بیشترین تعداد غرق‌شدگی را داشتیم در مواردی هم رعد و برق داشتیم که عمده آن در استان‌های غربی کشور و در استان ایلام بوده است. استان‌ها به موارد غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی و سواحل توجه کنند و در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند. ۱۱ فوتی را در سواحل جنوبی چهار استان جنوبی داشتیم. 

او تصریح کرد: در روزهای اخیر به ویژه در مسیرهای البرز به مازندران ۱۴ مورد ریزش کوه داشتیم، همچنان وضعیت جاده چالوس ملتهب است با وجود تلاش‌هایی که انجام شده امکان ریزش دوباره نیز وجود دارد. ۸ مورد زمین لرزه در سطح کشور داشتیم که خوشبختانه حادثه جانی نداشته است. 

۱۲.۵ درصد افزایش تردد جاده‌ای در کشور

فاطمی بیان کرد: امسال شاهد رشد تردد در استان‌های مختلف بودیم در برخی استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، اصفهان، تهران و البرز، همدان و فارس شاهد کاهش تردد جاده‌ای بودیم و در استان‌های اردبیل خوزستان گلستان ایلام آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی با افزایش تردد جاده‌ای روبرو بودیم. در مجموع سفرها افزایش پیدا کرده است و براساس گزارش‌ها ۱۲.۵ درصد افزایش تردد جاده‌ای داشتیم. 

توزیع مکانی و زمانی سفر در نوروز امسال

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: توزیع مکانی و زمانی سفر در نوروز امسال اتفاق افتاده است. توزیع مکانی به این دلیل که ما در استان‌های مختلف کشور به توازنی داریم می‌رسیم کمتر با بحران روبرو شدیم. همچنین در بحث زمانی سفر از ۱۶ اسفندماه همزمان با نیمه شعبان سفرها شروع شد و تا پنجم ادامه داشت. 

او تصریح کرد: هم اکنون با موج دوم سفر روبرو هستیم که نسبت به موج اول کمتر خواهد بود، تا پایان اردیبهشت این موج‌ها را کماکان خواهیم داشتیم. تعداد زیاد تعطیلاتی که پیش‌رو داریم باعث پیک‌های مختلف سفر خواهد شد. از استان‌ها تقاضا داریم با توجه به شرایط اقلیمی که دارند برای تورهای گردشگری خود برنامه‌ریزی کنند. 

مازندران، فارس، اصفهان، سمنان و خراسان جنوبی در صدر حوادث جاده‌ای

فاطمی گفت: موارد حاد ترافیکی نداشتیم به جز در محور قم به اراک، واژگونی اتوبوس را داشتیم که متأسفانه دو نفر فوت کردند و ۱۱ نفر زخمی شدند. این تصادف موجب شد تا استان قم که در پایین جدول تلفات جاده‌ای بود، افزایش داشته باشد. استان‌های مازندران فارس، اصفهان، سمنان و خراسان جنوبی در صدر حوادث جاده‌ای قرار گرفتند و استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، یزد و چهارمحال و بختیاری در پایین جدول تصادفات جاده‌ای قرار دارند که جای تشکر از ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها دارد. 

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور تصریح کرد: در نیمه دوم سفر بحث بازگشت مسافران را خواهیم داشت، استان‌هایی که در مسیر بازگشت قرار دارند در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین با ترافیک بیشتری روبرو هستند باید استان‌ها برنامه‌ریزی لازم را در حوزه ترافیک، اسکان موقت و اضطرای داشته باشند. 

او تأکید کرد: در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه با توجه به اینکه بحث طبیعت مطرح بوده لازم است تا کمیته بهداشت، سلامت و محیط‌زیست در استان‌ها تشکیل شود و اطلاع‌رسانی درست به مردم انجام شود. 

آمار اقامت رسمی به بیش از ۶ میلیون نفر رسید

فاطمی گفت: تا روز پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در مجموع ۳۷ میلیون نفر اقامت رسمی و غیر رسمی در سطح کشور داشتند به‌طوری‌که آمار اقامت رسمی‌مان به بیش از ۶ میلیون نفر رسید. تغییراتی در شیوه اسکان مسافران داشتیم، هتل‌های ۴ و ۵ ستاره مشکلی برای اقامت نداشتند و ظرفیت‌شان تکمیل شد اما هتل‌های ۲ و ۳ ستاره برای تکمیل ظرفیت اقامتی‌شان مشکل اقامت داشتند از طرف دگر توجه به اقامتگاه‌های رسمی مانند خانه‌های استیجاری، ویلاها و مدارس بیشتر بودند، بر روی این موضوعات تحلیل و برنامه‌ریزی کنید تا برای سفرهای بعدی مشکلی نداشته باشیم. 

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور وضعیت رسیدگی به شکایات را سریع و مثبت ارزیابی کرد. 

فاطمی با بیان این‌که احتمال وقوع طوفان در برخی از استان‌ها وجود دارد، افزود: با توجه به وقوع طوفان طی روزهای آینده استان‌ها به محل قرارگیری بازارچه‌های صنایع‌دستی و نوروزگاه‌ها توجه کنند. همچنین جاهایی که تغییرات آب و هوایی دارند ضمن اطلاع‌رسانی در صورت لزوم به شکل موقت کمپ‌های کویری را تعطیل یا فعالیت آن‌ها را محدود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز