خبرگزاری کار ایران

ثبت یک میلیون و ۱۰۰ هزار سفر دریایی/ گردشگران از شناورهای غیرمجاز استفاده نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۲۹

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، نادر پسنده (سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی) با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ بر اساس گزارشات دریافتی، یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۴ سفر دریایی و ۶۳۴ هزار و ۱۰۲ هزار گردشگری دریایی ثبت شده است، اظهار داشت: ۲۰۴ هزار و ۷۲۲ خودرو نیز توسط شناورهای مخصوص حمل، ۱۰ هزار و ۳۷۴ تردد شناور مسافری و بیش از ۶۳ هزار تردد شناور تفریحی نیز ثبت شده است.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعداد سفرهای دریایی در استان هرمزگان معادل یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۴ مورد بود، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر نیز طی مدت مذکور ۶ هزار و ۴۴۶ سفر دریایی صورت گرفته است.

پسنده افزود: تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته در استان‌های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان نیز به ترتیب برابر ۱۴۹ هزار و ۱۳۴ مورد، ۲۰۱ هزار و ۴۶۳ مورد، ۲۳ هزار و ۲۵۶ مورد، ۱۱ هزار و ۸۳۰ مورد، ۲۹ هزار و ۱۲۸ مورد، ۶۱ هزار و ۳۰۰ مورد و در نهایت ۱۵۸ هزار و ۱۸ مورد بوده است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین گزارش هواشناسی و مشاهده نقشه‌های مربوطه، دریای استان هرمزگان کماکان طوفانی است و تمامی سفرهای دریایی در منطقه بنادر غرب استان متوقف شده است، گفت: این توفان بر اساس نقشه‌های دریایی با حرکت به سمت شرق می‌تواند سواحل مکران را متلاطم کند و همین امر باعث اختلال در سفرهای دریایی شود.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: از تمامی مسافران و گردشگران دریایی، تقاضا داریم به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجاز برای ترددهای دریایی استفاده نکنند چرا که جان خود و خانواده‌شان را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز