خبرگزاری کار ایران

در گفت‌گو با مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر مطرح شد؛

جزییات مسیر سفرهای دریایی خارجی در نوروز ١۴٠٢/ امکان حمل دریایی خودروی مسافران به کیش و قشم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۵۴۱

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: سه مسیر بین‌المللی خرمشهر -کویت، خط دریایی بندر باهنر- شارجه و مسیر بندر لنگه - دوبی در ایام نوروز هم فعال خواهند بود.

مهدی فرمهینی فراهانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای برقراری سفرهای دریایی در ایام نوروز ١۴٠٢ اظهار داشت: امسال در حوزه سفرهای دریایی نوروزی در نوروز ١۴٠٢ کمیته خدمات حمل و نقل دریایی تشکیل شده است که این کمیته ذیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در وزارت گردشگری فعال خواهد بود. هدف این کمیته انجام هماهنگی و همکاری ارگان‌های کشوری و لشکری دخیل در حوزه دریایی بوده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و شرح ماموریت این دستگاه‌ها و با ابلاغ شرح وظایف این دستگاه‌ها موضوع ایمنی سفرهای دریایی را مدیریت می‌کند.

وی با اشاره به انواع شناورهای فعال در طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز ١۴٠٢ ادامه داد: سه نوع شناور از جمله شناورهای مسافری، شناورهای تفریحی و شناورهای لندیگ کرافت برای حمل خودرو مسافران فعال هستند و طرح نوروزی هم در شمال و هم جنوب کشور از ٢۴ اسفند ماه آغاز و تا ١۵ فروردین ١۴٠٢ ادامه خواهد داشت و بیش از ٢ هزار نفر از افسران تامین ایمنی در شمال و جنوب کشور با استفاده از ١٢٠ فروند شناور پشتیبان امداد و نجات طرح نوروزی امسال را به صورت مدیریت می‌کنند. 

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازرسی‌های ایمنی و فنی شناورهای فعال در اجرای طرح نوروزی در حال انجام است، گفت: مسیرهای دریایی که شناورهای مسافری تردد خواهند داشت توسط سازمان بنادر با نصب علایم کمک ناوبری ایمن سازی شده‌است. مانورهای چند منظوره مقابله با اضطرار دریایی در بنادر کشور برای ارتقای توان علمیاتی تیم واکنش سریع در شرایط ضطراری برگزار شده‌ است. 

وی درباره فعالیت خطوط دریایی بین المللی از بنادر کشورمان در ایام نوروز ١۴٠٢ اظهار داشت: سه مسیر بین‌المللی خرمشهر -کویت، خط دریایی بندر باهنر- شارجه و مسیر بندر لنگه - دوبی در ایام نوروز هم فعال خواهند بود. عمده سفرهای داخلی در استان بوشهر و هرمزگان در بین بنادر و جزایر انجام می‌شوند و عمده تردد مسافری در این مناطق خواهند بود. 

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تعداد ناوگان فعال در نوروز ١۴٠٢ گفت: ۴٨ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۵هزار و ٨١٣ صندلی، ۶۴ فروند لندیگ کرافت با ظرفیت ٢هزار و ٧٢٠ خودرو و ١١ هزار و ۵٧٧ قایق تفریحی با ظرفیت ۵٧ هزار و ٨٨۵ مسافر در ایام نوروز به هموطنان و مسافران خدمات ارائه می‌کنند. 

وی همچنین با اشاره به مسیرهای تردد شناورهای لندیگ کرافت ادامه داد: مسیرهای تردد لندیگ کرافت (حمل خودروی مسافران) مابین بنادر آفتاب - چارک و جزیره کیش و همچنین مابین بنادر پهل و لافت می‌باشد.

فرمهینی فراهانی تاکید کرد: بلیت‌های نوروزی هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت و با همین قیمت‌های فعلی به متقاضیان به فروش می‌رود. 

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد، هموطنان و مسافران حتما از اسکله‌ها، پایانه‌ها و مسیرهای دریایی مجاز که در سایت سازمان درج شده است، نسبت به انجام سفرهای دریایی امن و ایمن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز