خبرگزاری کار ایران

اشغال ۷۰ درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در ۳ روز نخست نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۸۰

استاندار آذربایجان شرقی از اشغال ۷۰ درصدی مراکز اقامتی استان طی ۳ روز نخست نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، عابدین خرم روز جمعه ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، در وبینار ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گفت: تا روز چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در ۲۱ شهرستان شاهد ۸ میلیون و پانصد و هشتاد تردد تجمعی بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بیش از ۱۸ درصد افزایش همراه است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از اقدامات نوینی که توسط دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان در امسال اجرا شده ایجاد بازارچه های صنایع‌دستی با هدف رونق بازار تولید و عرضه در ۵۵ نقطه استان با ۶۰۰ غرفه است که با اقبال خوبی از طرف گردشگران و مسافران نوروزی همراه است.

او افزود: از دیگر برنامه‌های نشاط آفرین در استان برپایی آیین سنتی نوروزگاه در ۶۰ نقطه با ۲۰۰ برنامه آیینی در سرتاسر استان است که گردشگران را با آیین‌های نوروز این خطه اصیل آشنا می‌کند.

خرم در ادامه به میزان اقامت گردشگران در استان طی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مجموع اقامت‌ها دراستان طی این ایام ۱۶۶ هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است، شایان ذکر است که میانگین اشغال مجموعه مراکز اقامتی استان ۷۰ درصد است که این آمار به‌صورت در شهرستان‌های جلفا و کلیبر با اشغال ۱۰۰ درصدی همراه است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از بازدید ۶۷۹ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری و ۴۳ موزه خبرداد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد افزایش داشته است. خرم اظهار داشت: خوشبختانه امسال با هماهنگی کمیته‌های حمل و نقل و همچنین امداد و نجات استان، شاهد روانی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان هستیم که به دنبال این مهم به لحاظ آمار فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته فوتی ها با ۵۰ درصد کاهش همراه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز