خبرگزاری کار ایران

حضور پر رنگ خانواده ها در اکران های جشنواره فیلم فجر از نقاط قوت جشنواره امسال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۶۲

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال عموم مردم کشور از فیلم های فجر گفت: امسال موضوعاتی که در سال های گذشته موجب نگرانی و دوری خانواده ها از سینما بود، کاهش یافته و حضور پررنگ خانواده ها در اکران فیلم های فجر امسال به نقطه قوت جشنواره امسال بدل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز سه شنبه هجدهم بهمن در هفتصد و نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به برگزاری جشنواره های فجر گفت: خوشبختانه جشنواره های فرهنگی هنری فجر امسال با وجود شرایط متفاوت نسبت به سال های گذشته، با قوت و قدرت بسیار بیشتر از گذشته برگزار شد.

وزیر فرهنگ به برپایی باشکوه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر فجر امسال به لحاظ حضور چشمگیر و درخشان هنرمندان شهرستان ها و برپایی منطقه ای، اتفاقی بی نظیر در تمام ادوار جشنواره های تئاتر فجر محسوب می شود.

اسماعیلی همچنین به جشنواره شعر فجر پرداخت و گفت: امسال علاوه بر بزرگداشت آقای قادر طهماسبی(فرید) به عنوان شاعر پیشکسوت انقلابی، آقای علی محمد مودب از شاعران متعهد به عنوان دستیار وزیر فرهنگ در حوزه شعر انتخاب شد تا شاهد توجه بیش از پیش به این حوزه باشیم.

وی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز گفت: با وجود تلاش فراوان بدخواهان ملت ایران برای به حاشیه کشاندن جشنواره فیلم فجر، این رویداد با شکوه بسیار در حال برگزاری است.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال گسترده از فیلم های فجر گفت: امسال موضوعاتی که در سال های گذشته موجب نگرانی و دوری خانواده ها از سینما بود، به شدت کاهش یافته و حضور پررنگ خانواده ها، در کنار اهالی هنر و سینما رادر نمایش فیلم های فجر را شاهدیم.

برپایی سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال موضوع دیگری بود که وزیر فرهنگ با اشاره به آن گفت: از آن جا که بالاترین میزان مصرف فرهنگی کشور به بازی های رایانه ای اختصاص دارد، ارتقای سازمانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در دستور کار قرارگرفته است.

وی یادآور شد: اهمیت بازی های رایانه ای در جهان امروز از آن جا روشن می شود که بسترسازی فکری و اجتماعی برای عملیات های مهم سیاسی، نظامی و ... از طریق بازی های رایانه ای صورت می پذیرد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی درباره بیانیه راهبردی «مواجهه متوازن با ادوار، رویدادها و شخصیت های تاریخی ایران» گفت: انقلاب اسلامی به دوگانه ایرانیت و اسلامیت پایان داد؛ چنان که در سخنان امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب به وفور شاهد تقویت هویت ملی هستیم.

وی تاکید کرد: حفظ وحدت سرزمینی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ در واقع "ایران" از تهدید انشقاق و واگرایی را نجات داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین افزود: مطالعات مستند تاریخی این نکته را نمایان می سازد که اگر حاکمیت رژیم پهلوی ادامه می یافت، ایران با خطر قطعی تجزیه روبرو می شد.

گفتنی است در هفتصد و نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و پیش از ورود به دستور جلسه، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با ارائه گزارشی «شاخص ترین اطلاعات مصرف بازی های دیجیتال در ایران» را تشریح کرد و اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی درباره برپایی جشن تکلیف دختران دانش آموز با عنوان «جشن فرشته ها» ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز