خبرگزاری کار ایران

نگاهی به اجرای زنده یک خواننده پاپ/ تلفیق هنر و احساس در اجرای «راغب»

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۱۰۰

مصطفی راغب یکی از خوانندگان پاپ است که فعالیت هنری او عمر چندانی ندارد و اولین کنسرتش را خردادماه امسال روی صحنه برده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از میان خوانندگانی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده‌اند و به نوعی می‌توان گفت پیشینه حرفه‌ای طولانی نیز در این زمینه ندارد، اما توانسته خود را مطرح نماید، مصطفی راغب خواننده سبک پاپ است که با اجراهای زنده خود علاقمندانی را به اجراهای خود کشانده است. 

واقعیت این است که زمان فالش‌خوانی و یا پلی‌بک خواندن در کنسرت‌ها خیلی وقت است که گذشته و اگر خواننده‌ای بتواند روی استیج به مدت حداقل یک ساعت طرفداران خود را به تحسین وا دارد، در میان مخاطبان  جایگاهی ویژه خواهد داشت. راغب با اینکه عمر اولین اجرای زنده‌اش در کنسرت تهران به خردادماه همین امسال بر می‌گردد، اما توانسته در همین اجرا توجه طرفدارانش را جلب کند. استفاده از ابزار موسیقی نوین و نوازندگان کارآمد و سبک موسیقیایی که می‌توان گفت اجرای وی را محدود و منحصر به گروه سنی خاصی نکرده از جمله ویژگی‌های کار اوست. 

راغب با حجم صدای بالا از جمله خوانندگانی است که از کودکی با مداحی و قرائت قرآن استعداد خود را کشف کرده و بعدها تبحر در آوازخوانی و اجرای سبک‌های اصیل ایرانی یافته است از این روی می‌توان گفت اجرای او نزدیک به اجرای خوانندگان سنتی است که برای آوازخوانی از حنجره‌ای قدرتمند بهره می‌گیرند. 

نقش احساسات و عواطف در تجربه زیباشناختی همواره به یک نشانه یا ابزار زبانی یا عرفی در اجرای اصوات موسیقی رنگ و بویی جذاب و همه فهم می‌دهد. خواننده‌ای با این ویژگی‌ها اولاً قادر است تا حالات و ویژگی‌های معمول اصوات موسیقی را تمیز داده و ثانیاً می‌تواند با استفاده از احساسات خود سبکی خاص به موسیقی ببخشد و ثالثاً می‌تواند هر بار که قطعه‌ای از آثار معروف نواخته می‌شود آن را شناسایی کند. 

احساساتی که هنر به نمایش آن‌ها می‌پردازد، عینی هستند که در قالب یک اثر هنری همچون ملودی یا ریتم در موسیقی، خط و رنگ در نقاشی درمی‌آیند و هنرمندی که بتواند با بهره‌گیری از این عناصر خالق اثری باشد، بی‌شک توانسته بین این امور مهم به خوبی جمع کند و راغب را می‌توان از جمله خوانندگانی دانست که بهره‌گیری از فنون موسیقی را در کنار احساسات می‌داند و در اجرایش محسوس است.

گزارش: الهام شاهدپور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز