خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برگزاری جشنواره گیلاس تا شمس تبریزی برای جذب گردشگر/ آذربایجان غربی در مقصد سفر شهرهای جنوبی کشور قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۲۵۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به آنکه برای سفرهای تابستانه برگزاری جشنواره‌های متعدد را در نظر گرفته‌اند، از قرار گرفتن این استان در میان مقاصد مسافران شهرهای جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل جباری (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی) با اشاره به آنکه با پایان محدودیت‌های کرونایی که از نوروز امسال اعمال شد، شاهد رشد گردشگری استان بودیم، گفت: قبل از کرونا تا بهمن ۱۳۹۸ ضریب اقامت و اشغال در استان به ۸۰ درصد رسیده بود و بعد از آن شاهد افت شدید اقامت مسافران بودیم که در تمام کشور نیز اتفاق افتاد. اکنون بعد از برداشته شدن محدودیت‌های سفر از نوروز۱۴۰۱ شاهد حضور مسافران در استان هستیم و به تبع آن شاهد افزایش ضریب اشغال هتل‌ها نیز خواهیم بود.

او ادامه داد: حضور مسافران در نوروز و تعطیلات نیمه خرداد در استان به اندازه‌ای شد که در برخی از شهرستان‌ها مانند ماکو، مهاباد و پیرانشهر از سالن‌ها و مدارس برای اقامت و اسکان مسافران استفاده کنیم. این نوید بخش شروع سفرهای تابستانی خوب برای استان خواهد بود.

جباری با اشاره به آنکه بررسی‌های انجام شده نشان از آن دارد که مسافرانی از استان‌های دوردست همچون کرمان به آذربایجان غربی سفر می‌کنند، یادآور شد: در سال‌های قبل، بیشتر مسافران ما از استان‌های همجوان همچون آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل بودند. اما از نوروز امسال شاهد آن بودیم که مسافرانی از خوزستان، یزد، کرمان به آذربایجان غربی سفر کردند. این نشان از آن دارد که استان تا حدودی معرفی شده است و تبلیغات و اطلاع‌رسانی و برگزاری جشنواره‌ها توانسته راهی برای معرفی استان به عنوان مقصد سفر باز کند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، در تابستان امسال نیز برنامه‌های خاصی برای جذب گردشگر تدارک دیده شده از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره جام زرین حسنلو در نقده، تخت سلیمان در تکاب، شمس تبریزی در خوی، جشنواره ملی گردشگری اشاره کرد و جشنواره گیلاس نیز از ۵ شنبه در شهرستان اشنویه برگزار می‌شود. باتوجه به آنکه تابستان فصل سفر به آذربایجان غربی است از این رو استقبال از مسافران تابستانی، آماده‌سازی تاسیسات گردشگری نیز در نظر گرفته شده است.

او درخصوص وضعیت ضریب اشغال مراکز اقامتی استان آذربایجان غربی نیز گفت: درحال حاضر ضریب اشغال بیش از ۳۵ درصد است. طی هفته‌های آینده در انتظار افزایش آمار اقامت خواهیم بود چراکه عموما در فصل بهار، آذربایجان غربی مقصدی سرد به حساب می‌آید با این وجود ضریب اشغال برخی از شهرستان‌ها به ۸۰ درصد رسیده بود.

جباری دور بودن استان آذربایجان غربی از شهرهای پر جمعیت را یکی از دلایل تبدیل نشدن به مقصد سفر دانست و گفت: با توجه به تقویت زیرساخت‌ها از راه آهن گرفته تا محورهای مواصلاتی نسبت به گذشته توانستیم تا حدودی در مقاصد سفر مسافران جای گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز