خبرگزاری کار ایران

تحلیل از ۱۷ صادر کننده برتر آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۷۰۵

طی مراسمی از ۱۷ نفر از صادر کنندگان برتر آذربایجان غربی تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، طی مراسمی که با حضور رئیس اتاق بازرگانی، رئیس کل دادگستری و سرپرست سازمان صنعت معدن تجارت استان از ۱۷ نفر از صادر کنندگان نمونه استانی تجلیل شد. 

حسن انتطار، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در این مراسم گفت: لازمه رشد و توسعه اقتصادی سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار است.

 انتظار با بیان اینکه لازمه رشد و توسعه اقتصادی سرمایه گذاری است گفت: برای سرمایه گذاری پول و سرمایه در گردش لازم است بنابراین بانک ها باید برای تزریق سرمایه به سرمایه گذاران تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۷۷ مورد واحد تولیدی و کارخانه توسط حمایت های دستگاه قضایی و صنعت به چرخه تولید برگشتند که این نشان دهنده این است که دادگستری همواره کمک حال صنعت و تولید است.

انتظار با اشاره به اینکه طبق برنامه، کشور باید به رشد ۸درصدی در بخش اقتصادی برسد، اظهار کرد: در حال حاضر نرخ رشد اقتصادی ۷.۰۶ درصد را شاهد هستیم که اگر برنامه ریزی کارشناسی و درستی انجام نشود و موانع تولید و صادرات برداشته نشود به هدف تعیین شده نخواهیم رسید.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه خاطر نشان کرد: بانک ها باید بجای ایجاد موانع جلوی راه تولید و سرمایه گذاری، با ارائه تسهیلات استان را تا رسیدن به رشد ۸ درصدی کمک کنند.

انتظار یاد آور شد: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی در بخش اقتصاد و صادرات در سطح کشور حرف برای گفتن دارد و برای این کار نیاز به حمایت ها و همراهی ها داریم.

وی ادامه داد: بدون تعارف باید پذیرفت در بخش صنعت، کشاورزی و صادرات در استان مشکلای وجود دارد که برای حل آنها نیاز است با اتاق بازرگانی استان همجوار و کشورهای همسایه ارتباط برقرار کنیم. 

عبدالحمید سرتیپی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به هزینه های بالای تولید در استان گفت:  برای افزایش رقابت بین تولید کنندگان و صادرکنندگان این هزینه ها کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های گمرکی استان استفاده مناسب کرد، تصریح کرد: هزینه ها باید صادرات محور باشد و هر چیزی که قابلیت صادرات و ارز آوری دارد باید با حمایت های لازم زمینه صادرات آنها فراهم شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با تاکید به اینکه هیچ استانی به اندازه آذربایجان غربی دارای ظرفیت گمرکی و صادراتی نیست، اظهار کرد: در سال گذشته ۳میلیارد دلار از استان صادرات داشتیم که می توان با برنامه صادراتی درست تر این عدد را افزایش داد.

وی یاد آور شد: به روز کردن ناوگان حمل و نقل برای توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت های گمرکی استان یک الزام است.

سرتیپی افزود: صادرات در استان باید افزایش یابد و این جز با داشتن امکانات و تجهیزات امکان پذیر نیست. لذا باید بسترهای لازم مهیا شود. 

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت صنایع و معادن، گسترش خدمات تجاری خارجی، برنامه ریزی ملی و استانی متناسب با نیاز دنیا ، استفاده از مبادله تهاتری، تامین منابع مالی و استفاده از روش های نوین تجاری، نیاز فعلی برای توسعه صادرات است.

سرتیپی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور ۲۴هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد استان مصوب شد که ۱۴هزار میلیارد تومان فقط برای بخش صنایع است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان نیز در این مراسم با بیان اینکه صادرکنندگان افسران جنگ اقتصادی در مبارزه با تحریم ها هستند گفت: ارزش کار صادرکنندگان کمتر از جهاد در راه خدا نیست

عتباتی افزود::امروز صادر کنندگان در مقابل دشمنانی که با تحریم ها سعی دارند کشور را به سمت و سوی نابودی بکشند ایستاده آمد.

وی افزود: صادرکنندگان با نگاه مسئولانه و ارق  به آرمان های ملی و مردم با اشتغالزایی و تولید در صدد عبور از سد تحریم ها هستند که این به معنی وطن پرستی،انقلابی بودن است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، افرود: امروزه در جامعه بیشتر آسیب های اجتماعی،اختلافات خانوادگی و بزهکاری ناشی از مشکلات اقتصادی است که تولیدکنندگان می توانند با ایجاد اشتغال برای جلوگیری از این آسیب ها در جامعه جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه استان با دارا بودن ظرفیت های بالقوه  به واسطه هم مرزی با سه کشور توانایی نفوذ صادراتی تا قلب اروپا را دارد گفت: کمتر استانی در کشور از این ظرفیت ها برخوردار است بنابراین باید برای گشایش اقتصادی و صادراتی در استان تمامی مسئولین در تلاش باشند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۸۰۰ زندانی در کارگاه تولیدی بیرون از زندان مشغول بکار هستند و تعدادی از زندانی هایی که مشکل سند داشتند در واحد های تولیدی  داخل زندان مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز