خبرگزاری کار ایران

پروژه پیاده‌روسازی جلوخان آرامگاه فردوسی به هارونیه بهره‌برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۱۳

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‎ دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با روز بزرگداشت فردوسی پروژه پیاده‌روسازی از جلوخان آرامگاه فردوسی تا بنای هارونیه بهره‌برداری شد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل مکرمی‌فر (مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‎ دستی خراسان رضوی) در مراسم بهره‌برداری که با حضور رئیس و اعضای شورای شورای اسلامی شهر مشهد، شهردار، معاونان و مدیران شهری برگزار شد  گفت: همزمان با روز بزرگداشت فردوسی پروژه پیاده‌روسازی از جلوخان آرامگاه فردوسی تا بنای هارونیه بهره‌برداری شد.

 مکرمی‌فر افزود: پروژه پیاده‌روسازی از جلوخان آرامگاه فردوسی به هارونیه از بهمن ماه سال گذشته با برنامه زمان‌بندی ۱۱۵ روزه آغاز شده است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‎ دستی خراسان رضوی ادامه داد: این پروژه با هدف زیباسازی و سامان‌دهی پیاده‌رو، بهسازی فضای سبز موجود، محوطه‌سازی و بهسازی محوطه مرکز صنایع‌دستی، پوشش محوطه کنار مرکز صنایع‌دستی، ترمیم و بهسازی دیواره سنگی بین جلوخان آرامگاه فردوسی تا هارونیه انجام شده است.

او با بیان این‎‌که پروژه در فاصله حدود ۷۰۰ متر از جلوخان آرامگاه فردوسی تا هارونیه اجرا شده است، تصریح کرد: جزئیات این عملیات اجرایی شامل ۵ هراز مترمربع جدول‌گذاری، ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع کف‌سازی، ساخت و نصب ۵۸ نیمکت فلزی، تهیه و نصب ۴۴ عدد سطل زباله و ۹۰ عدد پایه چراغ، ۴هزارمترمربع اجرای فضای سبز و آماده‌سازی ۵ هزار مترمربع فضای رویداد است. 

مکرمی‌فر اظهار کرد: این پروژه مشارکتی با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای تعامل شورای اسلامی شهر مشهد و این اداره‌کل، توسط شهرداری مشهد اجرا شده است.

او در این مراسم با اشاره به دست‌نوشته مقام معظم رهبری برای ابادانی توس یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی و شهرداری مشهد از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۱۰۵۰ میلیارد ریال برای آبادانی توس هزینه کرده است.

مکرمی‌فر از تلاش‌های شهرداری مشهد و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در اجرای پروژه‌های مشترک توس قدردانی کرد. 

همچنین از مجسمه رستم و سهراب و رستم دیوبند در جلوخان آرامگاه فردوسی رونمایی شد. 

در ادامه به مناسبت بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان و ادب فارسی با حضور مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، شهردار مشهد، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد آرامگاه حکیم سخن ابوالقاسم فردوسی گلباران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز