خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد:

دستگاه‌های دولتی با مسائل پیرامون تولید مشکل دارند/ به ازای هر 5 خانواده یک واحد صنفی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۱۳

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با بیان اینکه سیاستگذار و دستگاه‌های دولتی با مسائل پیرامون تولید مشکل دارند، گفت: متاسفانه سیاستگذاران مشکلی با سیستم‌های واسطه گری و دلالی ندارند.

به گزارش ایلنا جمال رازقی در سومین سمینار تخصصی صنعت پخش در جنوب کشور بیان کرد: طی سال‌های اخیر همکاری‌های فراوان و گسترده‌ای با شرکت‌های پخش داشته و داریم و این شرکت‌ها در بسیاری از مواقع اقدامات آنها موجب آزار و اذیت تولید کننده می‌شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با اشاره به فعالیت چهار میلیون واحد صنفی با مجوز و بدون مجوز در کشور، گفت: به ازای هر 5 خانواده یک واحد صنفی در کشور وجود دارد که این تعداد باعث شده فشار مضاعفی بر روی تولید کننده و مصرف کننده وارد شود.

وی با اشاره به اینکه در جهت توزیع بهتر کالا و جلوگیری از زیان تولید کننده‌های صاحب برند همواره مسئولیت پخش محصولاتشان را بر عهده می‌گیرند، افزود: اخذ مجوز وقت افراد و تولید کنندگان را تلف می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ادامه داد: برای اخذ مجوز باید از کشور اقدام کنیم و در مرحله بعد روال اداری را در ادارات و سازمان‌های مرتبط در استان طی کنیم در نتیجه این مهم سبب هدر رفتن وقت می‌شود.

به گفته وی 65 درصد مالیات کشور توسط تولید کنندگان پرداخت شود.

رازقی با اشاره به اینکه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در سال‌های گذشته برای اخذ مجوز به ایستادن در صف‌های طولانی عادت کرده‌اند، ادامه داد: اگرچه پخش محصولات یکی از فرآیندهای زنجیره تولید محسوب می‌شود، بنابراین در این بخش از مسئولین و دست اندرکاران تقاضامندیم که با برداشتن موانع اقداماتی انجام دهند که موجب تسریع امور شود.

به گفته وی درخواست مجوز از ادارات و سازمان ‎ ها باعث می ‎ شود که یک مانع بر سر راهمان قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با بیان اینکه در بخش توزیع کالا باید ضابطه ایجاد کنیم، ادامه داد: مشکلات عدیده در شرکت های پخش موانعی را بر سر راه آنها قرار داده است.

رازقی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان نمی‌توانند کالاهای خود را با قیمت دلخواه محصولاتشان را وارد بازار کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین وزارت صمت باید در جهت حفظ حقوق تولید کننده و مصرف کننده فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ساماندهی کنند، افزود: ایجاد سیستم ناهماهنگ در فروشگاه ‎ های زنجیره ‎ ای مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است.

رازقی که معتقد است شرکت‌های پخش سود آور نیستند، گفت: نبود یک نرم افزار مناسب در این بخش مشکلاتی را برای شرکت‌های پخش ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز